چرخش ازحافظه محوری به مهارت محوری نیازمندتغییر دربرنامه درسی است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیرآموزش و پرورش درپیامی به مناسبت اختتامیه همایش انجمن مطالعات برنامه درسی، چرخش از حافظه محوری به مهارت محوری و تربیت را نیازمند تغییر در برنامه درسی و تربیت متوازن در تمام ساحت ها دانست.

چرخش ازحافظه محوری به مهارت محوری نیازمندتغییر دربرنامه درسی است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی در پیغامی به مناسبت مراسم اختتامیه هفدهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی با عنوان برنامه درسی ابتدایی، چالش ها و چشم اندازه ای ایرانی و جهانی که به صورت تصویری و به وسیله ویدیو کنفرانس در این همایش پخش شد بر اهمیت همکاری های مشترک وزارت آموزش و پرورش با جامعه علمی و دانشکده های علوم تربیتی تاکید نمود.

پیغام وزیر آموزش و پرورش به توضیح زیر است:

این همکاری های مشترک پژوهش های ما را غنی تر و نزدیک تر به میدان عمل می نماید و مراکز اجرایی و تصمیم گیرنده را نیز به پشتوانه پژوهش های علمی مجهز می نماید.

برای اجرای سند تحول بنیادین و ایجاد تحول واقعی در نظام تعلیم و تربیت نقطه عزیمت ما برنامه درسی است و اگر قرار است محتوای آموزشی از حافظه محوری به مهارت محوری و تربیت، چرخش پیدا کند نیازمند تغییر در برنامه درسی و تربیت متوازن در تمام ساحت ها و بر اساس برنامه درسی هستیم.

در سایر زمینه ها مانند تربیت معلم توانمند، ایجاد نظام سنجش کارآمد، مسئله راهنمایی و مشاوره و راهنمایی تحصیلی، آسیب های اجتماعی نیز جامعه علمی را دعوت به همکاری می کنیم.

دوره ابتدایی اصلی ترین دوره ای است که شخصیت و هویت در آن شکل می گیرد و پایداری یادگیری در دوره ابتدایی با سایر دوره ها قابل مقایسه نیست بنابراین باید آموزش ابتدایی را احیا کنیم.

بی جهت نیست که نظام های آموزشی با عملکرد قابل قبول، توجه اصلی خود را به دوره ابتدایی معطوف نموده اند.

امیدوارم پس از برطرف شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا امکان ملاقات رو در رو با همکاران فرهنگی و دانشگاهی میسر گردد. آموزش و پرورش در همه زمینه ها آماده همکاری با دانشکده های علوم تربیتی و انجمن های علمی هستیم.

گفتنی است هفدهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی با عنوان برنامه درسی دوره ابتدایی، چالش ها و چشم انداز های ایرانی و جهانی در روز های چهارشنبه و پنج شنبه مورخ 28و 29 آبان ماه امسال به صورت حضوری و مجازی با شرکت گسترده دانشجویان، معلمان و متخصصان دانشگاهی با ارائه مقالات علمی و کارگاه های تخصصی برگزار گردید.

بزرگداشت استاد پیشکسوت برنامه درسی؛ دکتر محمدحسن پروند نیز از برنامه های جانبی این همایش علمی بود.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45559

به "چرخش ازحافظه محوری به مهارت محوری نیازمندتغییر دربرنامه درسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرخش ازحافظه محوری به مهارت محوری نیازمندتغییر دربرنامه درسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید