نشست مبارزه با کار کودک و حفاظت از میراث فرهنگی در مجموعه نیاوران برگزار گردید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هم زمان با پنجمین روز از هفته ملی کودک، نشست تخصصی با موضوع مبارزه با کار کودک و حفاظت از میراث فرهنگی با مشارکت انجمن حمایت از بچه ها کار و مجموعه نیاوران صبح دیروز 18 مهرماه در سالن کنفرانس این مجموعه برگزار گردید.

نشست مبارزه با کار کودک و حفاظت از میراث فرهنگی در مجموعه نیاوران برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این نشست که با حضور جمعی از علاقه مندان و فعالان این حوزه برگزار گردید به بحث و آنالیز پیرامون مسئله روز کار کودک و تأثیر آن بر میراث فرهنگی و معنوی کشور پرداخته شد.

لطف الله محسنی فعال اجتماعی در زمینه کودک کار و معاون اجتماعی انجمن حمیت از بچه ها کار با اشاره به اهمیت نقش فعالان حوزه کودک گفت: همان طور که شهر از مرزهای خاکی و دانشمندان از مرزهای علمی کشور حمایت می نمایند، کسانی هم که در حوزه کودک فعالیت می نمایند از مرزهای انسانی حمایت می نمایند و با توجه به اینکه میراث فرهنگی توسط انسان ها حفاظت می گردد پرداختن به این موضوع در حوزه کار کودک حائز اهمیت است.

او در ادامه به سابقه 140 ساله کار کودک به عنوان یک بستر آسیبی اشاره نمود و گفت: در سال 1919 میلادی اولین نشست سازمان جهانی کار در این خصوص برگزار گردید چراکه مسئله کار کودک به عنوان یک نیروی کار ارزان قیمت در صنایع به عنوان یک معضل اجتماعی مطرح شد.

محسنی در این نشست به ارائه آماری از تعداد بچه ها کار در جهان پرداخت و اضافه نمود: بر اساس کنوانسیون حقوق کودک، بچه ها از فعالیت هایی که آن ها را از آموزش دور می نماید منع شده اند و هدف پیش رو محو کردن کار کودک است که امید است تا سال 2025 میلادی تحقق یابد.

این فعال اجتماعی در زمینه کار کودک، ضمن معرفی انجمن حمایت از بچه ها کار به وظایف و اهداف این انجمن اشاره نمود.

در ادامه این نشست قاسم حسنی از فعالان حقوق کودک و همچنین عضو هیأت امنای انجمن حمایت از بچه ها کار نیز به مقایسه شرایط بچه ها امروز و دیروز پرداخت.

یادآور می گردد مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به عنوان یک مجموعه دوستدار کودک در طول هفته ملی کودک، طی دو روز میزبان بچه ها کار بود و با تدارک ویژه برنامه هایی با موضوع کودک کوشش کرد تا ضمن ایجاد فضایی شاد برای بچه ها به آنالیز مسائل و مسائل این قشر از جامعه نیز بپردازد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11711

به "نشست مبارزه با کار کودک و حفاظت از میراث فرهنگی در مجموعه نیاوران برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مبارزه با کار کودک و حفاظت از میراث فرهنگی در مجموعه نیاوران برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید