منابع انرژی تجدیدپذیر، سوخت های فسیلی را از سر راه برمی دارند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش آژانس بین المللی انرژی صفحات خورشیدی و بادی به زودی به یکی از بزرگترین منابع فراوری برق در دنیا تبدیل خواهند شد.

منابع انرژی تجدیدپذیر، سوخت های فسیلی را از سر راه برمی دارند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران؛ آژانس بین المللی انرژی اعلام نمود که پاندمی ویروس کرونا ممکن است ضربه ای به تقاضای انرژی بزند، اما رشد انرژی های تجدیدپذیر در بخش نیروی الکتریکی با سرعتی بی سابقه ادامه پیدا نموده است.

علاوه بر این، صفحات فتوولتائیک بادی و خورشیدی (PV) در حال تبدیل شدن به منبع اصلی برق در چند سال اخیر هستند، که ابتدا از گاز طبیعی و سپس از زغال سنگ پیشی می گیرند.

فاتح بیرول رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت: در سال 2025، انرژی های تجدیدپذیر قرار است به بزرگتری منبع فراوری برق در سراسر دنیا تبدیل شوند و حضور پنج دهه ذغال سنگ به عنوان بهترین تامین نماینده برق خاتمه یابد. در آن موقع انتظار می رود که تجدیدپذیر ها یک سوم برق دنیا را تامین نمایند و ظرفیت آن ها دو برابر کل ظرفیت برق امروز چین است.

گزارش سالانه آژانس بین المللی انرژی در خصوص انرژی های تجدیدپذیر، ظرفیت جدید فراوری برق تجدیدپذیر را با وجود اختلالات ناشی از ویروس کرونا، تقریباً 200 گیگاوات در امسال قرار داده است. برآورد های این آژانس نشان می دهد که برق فراوری شده توسط منابع تجدیدپذیر در سال 2020 علیرغم کاهش 5 درصد تقاضای سالانه انرژی دنیای، 7 درصد در دنیا افزایش داشته است.

علاوه بر این انتظار می رود که این آژانس در سال 2021 رکورد جدیدی از انرژی های تجدیدپذیر ثبت کند. بیرول اضافه کرد: انرژی های تجدیدپذیر در برابر بحران کووید مقاوم هستند، اما باید سیاست های درستی درباره آن ها اتخاذ گردد.

اگر کوشش ها و سیاستگذاری درستی در این زمینه صورت بگیرد ممکن است صفخات فتوولتائیک خورشیدی و بادی در سال 2022 به رشد 25 درصد برسند.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44879

به "منابع انرژی تجدیدپذیر، سوخت های فسیلی را از سر راه برمی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع انرژی تجدیدپذیر، سوخت های فسیلی را از سر راه برمی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید