معروف ترین برج های جهان - 1

به گزارش مجله یک کامپیوتر، همیشه دیدن برج های سر به فلک کشیده کشور های مختلف یکی از آرزوهای تمامی گردشگران محسوب می گردد. برج های بلندی که با عظمت ویژه خود تبدیل به نمادهای با ارزشی برای کشور ها شده اند.در این مطلب به معرفی بعضی از این برج های زیبا خواهیم پرداخت.

معروف ترین برج های جهان - 1

برج خلیفه، دبی، امارات

با ارتفاع 828 مترو 158 طبقه ،بزرگترین سازه ساخته شده به دست انسان به شمار می رود و نشانه هایی از آرزوی های آینده نگر دبی به عنوان مرکز ثروت دنیا را یدک می کشد.

برج مخابراتی CN، تورنتو، کانادا

زمانی که این برج مخابراتی در سال 1976 تکمیل شد بلندترین سازه دنیا به شمار می رفت. البته این ساختمان هنوز هم لقب بلندترین سازه دنیا در نیمکره غربی را در اختیار دارد. در واقع برج CN کانادا جزء نمادهای ملی این کشور محسوب می گردد .

برج مروارید شرقی، شانگهای، چین

با 468 متر ارتفاع زمانی بلند ترین سازه شانگهای محسوب می شد و هنوز هم یکی از زیباترین برج های مخابراتی دنیا به شمار می رود.

برج بیگ بن، لندن، بریتانیا

این برج و مناظر اطرافش در بیشتر فیلم های هالیوودی وجود دارد و نماد حقیقی شهر لندن است. این ساختمان 150 ساله هنوز هم در بسیاری از تحلیل های سازه و ساختمان ما را شگفت زده می نماید.

مرکز تجاری دنیای شماره 1، نیویورک، آمریکا

برجی که جایگزین مجتمع های تجاری دنیای نیویورک پس از حادثه 11 سپتامبر شد. این برج که در ایستگاه ششم نیویورک قرار گرفته یکی از قابل بحث ترین ساختمان های دنیا است . با 1776 پا ارتفاع ، عددی نمادین از سال ثبت عهدنامه استقلال را به رخ می کشد.

برج ایفل، پاریس، فرانسه

نمایشگاه صنعتی که به نماد شهر پاریس تبدیل شد. طراح و سازنده این برج ، گوستاوو ایفل در سال 1889 و به عنوان ورودی نمایشگاه بین المللی پاریس لحاظ شده بود. این برج 300 متر ارتفاع دارد و تا قبل از ساختن کرایسلر نیویورک در سال 1930 بلندترین سازه دنیا به شمار می رفت.

برج کج پیزا، پیزا، ایتالیا

این ساختمان قدیمی و سرگرم کننده تنها ساختمان کج دنیا نیست، اما مطمئناً جزء مشهورترین برج های کج دنیا به شمار می رود. این ساختمان 56 متر ارتفاع داشته و به علت سست بودن خاک زمین با مشکل شن متحرک روبه رو بوده و هست. قدمت این ساختمان به 177 سال پیش باز میگردد.

برج سوزن فضایی، سیاتل، آمریکا

برج سوزن فضایی یک سازه تفریحی است که در شهر سیاتل ایالت واشنگتن واقع شده است و به عنوان مکانی برای مشاهده مناظر سیاتل مورد استفاده قرار می گیرد. این سازه با 185 متر ارتفاع ادای احترام دو معمار آن به دیدگاه های منحصربه فرد آنها نسبت به بالن های پیشرفته و بشقاب پرنده های فضایی بوده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 21424

به "معروف ترین برج های جهان - 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین برج های جهان - 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید