اولین اطلس باستان شناسی کرمانشاه رونمایی می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیر پایگاه ملی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات گفت: بزودی اطلس باستان شناسی اوارمانات کرمانشاه به عنوان اولین اطلس باستان شناسی استان رونمایی می گردد.

اولین اطلس باستان شناسی کرمانشاه رونمایی می گردد

ایسنا: پویا طالب نیا در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به تهیه اولین اطلس باستان شناسی در استان، اظهار کرد: این اطلس در هفته میراث فرهنگی رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: طی سالیان گذشته حدود 10 فصل آنالیز های باستان شناسی توسط اساتید مختلفی در شهرستانهای جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر و پاوه منطقه اورامانات کرمانشاه صورت گرفته است.

وی توضیح داد: در آنالیز های صورت گرفته توسط اساتید باستان شناسی در منطقه اورامانات، حدود 200 محوطه باستانی شناسایی شده که آنها را در قالب یک اطلس باستان شناسی آورده ایم.

مدیر پایگاه ملی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات اضافه نمود: برای هر کدام از حدود 200 محوطه باستانی، اطلاعاتی همچون تاریخ شناسایی اثر، قدمت، شرایط ثبت، باستان شناسی که آن را کاوش نموده، یافته های فرهنگی حین کاوش، محدوده جغرافیایی، شرایط پیرامونی و … را جمع آوری و وارد نرم افزار GIS نموده ایم.

وی با بیان اینکه از این اطلاعات برای پرونده باستان شناسی ثبت جهانی اورامانات هم استفاده شده، اظهار کرد: باتوجه به اینکه اطلس باستان شناسی اورامانات کردستان پیش از این تهیه شده، اطلس باستان شناسی اورامانات کرمانشاه تکمیل کننده آن خواهد بود.

طالب نیا گفت: در این اطلس حدود 500 نقشه لایه های مختلف از توپوگرافی و ارتفاع گرفته تا زمین شناسی و محدوده ای که محوطه های باستانی منطقه در آن قرار گرفته اند، وجود دارد.

وی تاکید نمود: این اطلس باستان شناسی می تواند یک پایه و بنیان برای تهیه اطلس باستان شناسی استان کرمانشاه باشد.

به گفته این مسئول، تهیه اطلس باستان شناسی اورامانات کرمانشاه در قالب اطلس باستان شناسی کشور انجام گرفته است.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 57172

به "اولین اطلس باستان شناسی کرمانشاه رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین اطلس باستان شناسی کرمانشاه رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید