امارات مجوز بهره برداری از دومین واحد نیروگاه هسته ای را صادر کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اداره مرکزی نظارت بر انرژی هسته ای امارات امروز (سه شنبه) بیان کرد : مجوز بهره برداری از واحد دوم نیروگاه انرژی هسته ای براکة را برای شرکت نواة للطاقة (هسته انرژی) که مسئولیت بهره برداری از واحد اول نیروگاه را نیز برعهده دارد، صادر نموده است .

امارات مجوز بهره برداری از دومین واحد نیروگاه هسته ای را صادر کرد

به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام) ، بر اساس این مجوز، بهره برداری از واحد دوم نیروگاه هسته ای براکة تا 60 سال آینده به شرکت نواة للطاقة که زیر مجموعه موسسه انرژی هسته ای امارات است واگذار شده است.

اداره مرکزی نظارت بر انرژی هسته ای امارات پس از دریافت درخواست شرکت نواة للطاقة در سال 2015 برای بهره برداری از واحدهای اول و دوم نیروگاه هسته ای براکه و انجام فرآیند آنالیز سیستماتیک شامل ارزیابی جامع اسناد پیوست شده به نامه درخواستی، اقدامات نظارتی دقیق و انجام بازرسی های دقیق از کارخانه در مرحله ساخت و توسعه این مجوز بهره برداری را صادر کردند.

بر اساس این گزارش، این فرآیند پنج ساله همچنین شامل ارزیابی گسترده از جمله آنالیز طراحی نیروگاه هسته ای و تجزیه و تحلیل جغرافیایی و جمعیتی محل آن، آنالیز طراحی راکتور هسته ای، سیستم های خنک کننده و ایمنی، اقدامات امنیتی، برنامه های آمادگی برای مقابله با حوادث غیر منتظره، مدیریت پسماند رادیواکتیو و سایر جنبه های فنی بوده است.

اداره مرکزی نظارت بر انرژی هسته ای امارات برای صدور این مجوز بیش از 220 مورد بازرسی دقیق، درخواست مجوز 14 هزار صفحه ای را برای واحدهای اول و دوم نیروگاه براکه مورد آنالیز قرار داده و 2 هزار مورد اطلاعات اضافی برای واحد دوم در موضوعات مختلف از جمله طراحی راکتور، عوامل سلامت و ایمنی و سایر موارد برای اطمینان از انطباق با تمام استانداردهای کنترل را درخواست نموده بوده است.

پیشتر اداره مرکزی نظارت بر انرژی هسته ای امارات در بهمن سال گذشته (1398) مجوز بهره برداری از اولین واحد نیروگاه هسته ای براکه را برای شرکت نواة للطاقة وابسته به موسسه انرژی هسته ای امارات صادر نموده بود.

قرار بود سال 2017 میلادی نیروگاه هسته ای براکه راه اندازی گردد، اما آغاز به کار آن بارها به تأخیر افتاده بود.

راکتور براکه یکی از چهار رآکتور هسته ای امارات است و با بهره برداری از آن، نام این کشور به عنوان نخستین کشور عربی دارای انرژی هسته ای ثبت شد.

چهار راکتور هسته ای امارات در مجموع پنج هزار و 600 مگاوات برق فراوری خواهند کرد.

سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات ژانویه 2019 (دی 97) بدون ذکر جزئیات خاطرنشان کرد که موعد بهره برداری از رآکتور براکه به عنوان نخستین رآکتور هسته ای امارات که قرار بود اواخر سال 2019 به بهره برداری برسد تا ابتدای سال جدید به تأخیر افتاده است.

آژانس انرژی اتمی نیز ماه ژوئیه 2019 (تیر،مرداد) خاطرنشان کرد که گروه آنالیز زیرساخت های هسته ای مرحله سوم آنالیز پروژه هسته ای امارات را به سرانجام رساند و پیش از آغاز به کار این رآکتور مناطقی را که احتیاج به کار بیشتری دارد، معین کرد.

رآکتور براکه در نزدیکی ابوظبی واقع شده است و ظرفیت فراوری یکهزار و 400 مگاوات برق را داراست.

عملیات ساخت نیروگاه هسته ای براکه از سال 2012 در کنسرسیومی به مدیریت شرکت کپکو کره جنوبی آغاز شده بود. امارات برای ساخت این چهار رآکتور هسته ای و خدمات پس از راه اندازی آن ها مجموعا 40 میلیارد دلار هزینه خواهد نمود. ، ایرنا

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52244

به "امارات مجوز بهره برداری از دومین واحد نیروگاه هسته ای را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات مجوز بهره برداری از دومین واحد نیروگاه هسته ای را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید