کمر دردهایی که باید جدی گرفته شوند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، این روز ها به سبب انتشار ویروس کرونا حضور در مراکز درمانی خطرناک است. با این حال اگر کمردرد تازه ای به سراغتان آمد که در یکی از دسته های ذکر شده در این مطلب قرار می گیرد، یعنی که زنگ خطر به صدا در آمده و باید به پزشک مراجعه کنید.

کمر دردهایی که باید جدی گرفته شوند

80 درصد افراد حداقل یک بار در عمر خود به کمردرد دچار می شوند. در بسیاری از موارد، با استراحت مختصر 2-1 روزه، تغییر سبک زندگی، کمپرس گرم، ماساژ و استفاده از مسکن ها بدون احتیاج به مراجعه به پزشک؛ درد بهبود می یابد. اما همه موارد کمردرد مشابه هم نیستند. در بعضی از انواع کمر درد ضروری است که بیمار حتما به پزشک متخصص مراجعه کند تا آنالیز بیشتر و حتی بعضا فوری انجام گردد. این نوع کمردرد ها برای تشخیص ممکن است احتیاج به تصویربرداری، آنالیز آزمایشگاهی و یا نوار عصب-عضله داشته باشند و حتی بعضی از آن ها احتیاج به درمان اورژانس دارند. در این مطلب خبرنگاران به شما می گوییم که چه کمردردهایی را باید جدی بگیرید و سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

این روز ها به سبب انتشار ویروس کرونا مردم از بیرون رفتن پرهیز می نمایند و از طرفی حضور در مراکز درمانی با خطر مضاعف از نظر ابتلا به کووید-19 همراه است. با این حال اگر کمر درد تازه ای به سراغتان آمد که در یکی از دسته های زیر قرار می گیرد، یعنی که زنگ خطر به صدا در آمده است. چاره ای نیست و با رعایت کامل ملاحظات بهداشتی باید حتما به پزشک مراجعه کنید و این درد را پراهمیت بدانید.

1. کمردرد نسبتا شدید و بی سابقه در فردی که سن او زیر 18 سال و یا بالای 65 سال است.

2. کمردردی که بعد از یک ضربه و یا تصادف اخیر ایجاد شده است.

3. کمردردی که با استراحت و خوابیدن بهتر نشده و حتی بیمار را به علت درد از خواب بیدار می نماید.

4. کمر درد تازه در فردی که سابقه سرطان و انواع بدخیمی دارد.

5. کمردرد در فردی که با داروی استروئیدی (دسته دارویی کورتون) تحت درمان است.

6. کمردرد در فرد مبتلا به انواع بیماری های نقص ایمنی و HIV

7. کمردرد در فرد بدحالی که تب و کاهش وزن جدی داشته و شک به بیماری عفونی وجود دارد.

8. کمر درد در فردی که معتاد تزریقی است.

9. کمردردی که همزمان با آن اختلال جدیدی در ادرار و مدفوع به شکل احتباس یا بی اختیاری هم ایجاد شده باشد.

10. کمردردی که همزمان با آن بی حسی ناحیه تناسلی هم پدیدار شده باشد. (بیمار عنوان می نماید که در توالت متوجه گرم یا سرد بودن آب نمی گردد.)

11. کمردردی که همزمان با آن ضعف پیشرونده و اختلال راه رفتن ایجاد شده است. (مثلا فرد می گوید که پاهایم کم توان شده و نمی توانم روی پنجه یا پاشنه پا راه بروم.)

12. کمردردی که همراه با آن خشکی صبحگاهی طولانی مدت- یعنی بیش از یک ساعت- در کمر و یا مفاصل و مچ دست و پا وجود داشته باشد.

13. کمردردی که همزمان با آن ورم، قرمزی و درد مفاصل کوچک انگشتان و مچ دست و پا وجود داشته باشد.

14. کمردرد تازه در فردی که سابقه خانوادگی بیماری های روماتیسمی و شبه روماتیسمی (آرتریت روماتوئید، لوپوس، روماتیسم ستون فقرات) در بستگان نزدیک دارد.

اگر کمر درد شما در این دسته قرار نمی گیرد به این معناست که نگرانی فوری و جدی وجود ندارد؛ حتی اگر علت کمردردتان آسیب دیسک، تنگی کانال نخاع و حتی درد سیاتیک باشد. به غیر از این حالت ها فقط در صورتی به پزشک متخصص مراجعه کنید که درد طاقت شما را بریده باشد.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28386

به "کمر دردهایی که باید جدی گرفته شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمر دردهایی که باید جدی گرفته شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید