چگونه سلامت روان فرزندان خود را تضمین کنیم؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران (پانا) - یک روانشناس بالینی توضیحاتی درباره چگونگی حفظ و ضمانت سلامت روان افراد توسط والدین ارائه داد.

چگونه سلامت روان فرزندان خود را تضمین کنیم؟

به گزارش ایسنا، علی درخشان در رابطه با اخلاق و سلامت روان، اظهار کرد: هر فردی به طور کلی پنج احتیاج اصلی دارد و هر رفتاری که از خودش نشان می دهد، برای رفع کردن این احتیاجهاست که گاهی سازنده و گاهی هم نامؤثر و غیرسازنده است.

وی با بیان اینکه این احتیاجها به ترتیب بقا، عشق و احساس تعلق، قدرت، آزادی و تفریح و سرگرمی است، گفت: معمولاً برای رفع کردن این احتیاجها سه مدل رفتار ازجمله سازمان یافته، نیمه سازمان یافته و خلاقانه توسط افراد صورت می گیرد.

درخشان ادامه داد: افراد از زمانی که یاد می گیرند برای رفع کردن احتیاجهای اساسی راه های اخلاقی بکارگیرند، خواسته های آن ها به شکل قانون مدارتر و اساسی پیش می رود، در واقع گذشتگان هم این موضوع را آموختند و تمدن از همان زمان آغاز به شکل گیری کرد.

این روانشناس بالینی با اشاره به اینکه دین نقش بسیار پررنگ و مؤثری در معقوله ایجاد اخلاق داشته، اضافه کرد: شعر و فلسفه نیز افراد را به سمت و سوی اخلاق مداری سوق می دهد و با تقویت خردمندی می توان در افراد ارزش های انسانی و اخلاقی را تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه با بهره مندی از موضوع اخلاق می توانیم نقش مؤثری در تربیت بهتر فرزندان ایفا کنیم، مطرح کرد: آموزش مباحث اخلاقی به وسیله گنجینه اطلاعاتی اصیل مانند کتاب و کلاس های روانشناختی والدین را توانمند می نماید و باعث می گردد که از دوران کودکی، این موضوع را در فرزند خود نهادینه نمایند و نقش مؤثری در بهبود کیفیت زندگی کودک داشته باشند.

درخشان با تأکید بر نقش اخلاق والدین بر سلامت روان بچه ها، اضافه کرد: والدین خوش خُلق و اهل مطالعه در این عصر اطلاعات و محرک های آموزشی کاذب فرزندان بسیار سالم تری به لحاظ روحی دارند و نباید از نقش اخلاق در جامعه غافل ماند چراکه با استفاده از این موضوع می توان سلامت روان بچه ها را تضمین کرد.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50528

به "چگونه سلامت روان فرزندان خود را تضمین کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سلامت روان فرزندان خود را تضمین کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید