پیغام استاندارمازندران بمناسبت فرارسیدن هفته کتاب

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران- احمد حسین زادگان، استاندار مازندران با صدور پیامی؛ فرارسیدن هفته کتاب را به کتابداران و تمامی خدمتگزاران حوزه کتاب و کتابخوانی تبریک گفت .

پیغام استاندارمازندران بمناسبت فرارسیدن هفته کتاب

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساریریا، متن این پیغام به توضیح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ ...

کتاب، آیینه اندیشه و رهاورد سفیران روشنی و آگاهی است. قفل گنجینه گوهر آگاهی و تجربیات بشری به مدد کلید کتاب گگردده می گردد. کتاب، روایتگر قصه غصه ها و شادی ها و بیانگر توفیقات و ناکامی ها و شمع روشنگر راستا نجات از وادی جهل و نادانی است. کتابخوانی راه شناخت علل ناکامی ها و فهم چگونگی رسیدن به کامیابی ها و موفقیت ها است.

هر جامعه ای برای توسعه و تعالی و پیشرفت باید با کتاب، این دانای مهربان و امانتدار عقلانیت آشتی کند و در ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی بکوشد که راه نجات در خواندن، دانستن، بینش مندی و اقدامات آگاهانه و خردمندانه است و در این میان کتابداران با روی گشاده و صبر بهترین مشاوره را به مخاطبان و مراجعه کنندگان به کتابخانه ها ارائه می دهند.

نقش کتابخانه ها نیز در انتقال علوم به افراد، بسیار سازنده بوده است، از این رو کتابخانه را می توان به عنوان کانون همایش صاحب نظران و موزه پرطراوت اندیشمندان دانست به طوری که این نهاد، می تواند بالندگی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و دانشجویان را به ارمغان آورده و درنتیجه به فراوری اندیشه، دانش و رشد فرهنگ مطالعاتی جامعه منجر گردد.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، این مناسبت را به همکاران کتابدار استان و نویسندگان، پدیدآورندگان و دست اندرکاران و کوششگران کتاب و کتابخوانی تبریک و تهنیت عرض کرده و از همت والای اهل فکر، اندیشه و قلم که در ترویج این مسئولیت خطیر می کوشند نیز قدردانی می نمایم و امیدوارم با همت و کوشش و برنامه ریزی و سیاستگذاری همه مسئولان و علاقمندان و نخبگان و اندیشه ورزان شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب بویژه نویسندگان و اندیشمندان صاحبنظر در کشور و استان مازندران باشیم.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44965

به "پیغام استاندارمازندران بمناسبت فرارسیدن هفته کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام استاندارمازندران بمناسبت فرارسیدن هفته کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید