هند از کیت های تشخیص کرونای چین استفاده نمی کند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، چین تصمیم هند برای توقف استفاده از کیت های آزمایشی ساخت این کشور به منظور تشخیص بیماری کرونا را ناعادلانه و غیر مسوولانه توصیف کرد.

هند از کیت های تشخیص کرونای چین استفاده نمی کند

به گزارش روز سه شنبه رسانه های هندی، شورای تحقیقات پزشکی هند که مسوول مقابله با ویروس کرونا در این کشور است، روز گذشته بیان کرد میخواهد به دلیل کیفیت پایین و دقت کم کیت های آنتی بادی تشخیص کرونای ساخت چین، این تجهیزات را به چین بازگرداند.

سفارت چین در دهلی نو با انتشار بیانیه ای بیان کرد که از این تصمیم دهلی نو بسیار نگران است و مقامات چینی کیفیت تجهیزات فراوری شده توسط دو شرکت گوانجو وندفو بایوتک و ژوهای لیوزون دیاگنوستیک را تایید نموده اند.

ژی رانگ سخنگوی سفارت چین گفت: بی کیفیت خواندن محصولات چینی توسط اشخاص خاص ناعادلانه و غیر مسوولانه است.

وی اضافه کرد: تجهیزات این شرکت ها به کشورهای زیادی در اروپا، آسیا و آمریکای لاتین صادر شده است و تا به امروز مسئله ای گزارش نشده است. چین به دنبال یاری به هند برای مقابله با ویروس کرونا است، از این رو چین تامین کیفیت تجهیزات پزشکی صادراتی را در اولویت قرار می دهد.

شرکت گوانجو وندفو بایوتک در بیانیه ای گفت: ما کیفیت تجهیزات خود را تامین نموده ایم و شورای تحقیقات پزشکی هند کیفیت این تجهیزات را در زمان واردات تایید نموده است.

تنش دیپلماتیک میان چین و هند چند روز پس از اعتراض پکن به دهلی نو در مورد سرمایه گذاری کشورهای همسایه در هند، افزایش می یابد.

هند هفته گذشته بیان کرد که با هدف جلوگیری از سو استفاده کشورها از شرایط کرونا در هند و تصاحب شرکت های هند، از این پس کشورهای همسایه که هند با آن ها دارای مرز مشترک است باید برای سرمایه گذاری در هند از دولت این کشور مجوز دریافت نمایند. این تصمیم هند در واقع اقدامی برای جلوگیری از سرمایه گذاری شرکت های چینی در این کشور و تصاحب شرکت های هندی است.

هند و چین سعی نموده اند روابط خود را ارتقاء دهند اما عدم اعتماد ناشی از مساله مرزهای مورد اختلاف و افزایش نفوذ چین در مناطق اطراف هند، همچنان دهلی نو را نگران می سازد.

هند در ماه جاری برای واردات بیش از نیم میلیون کیت آنتی بادی برای تشخیص کرونا از چین اقدام کرد.

آزمایش های آنتی بادی از نمونه های خون همواره ابتلا در مراحل اولیه را نشان نمی دهند اما ابتلای فرد به ویروس کرونا در گذشته، حتی اگر فرد علائمی نداشته باشد را ثابت می نمایند.

چندین ایالت هند اعلام نموده اند که کیت های آزمایشی چینی نتایج متناقضی به دست داده اند. مقامات در ایالت راجستان اعلام نموده اند که آن ها از این کیت ها برای آزمایش افرادی که ابتلای آن ها به کرونا اثبات شده بود استفاده نموده اند، اما پس از استفاده از کیت های چینی، جواب آزمایش آن ها منفی اعلام شده است.

سخنگوی سفارت چین شرح داد: آزمایش ها باید توسط افراد متخصص مورد آنالیز قرارگیرند. روش های حمل و نقل، ذخیره و همچنین استفاده از این کیت های آنتی بادی کرونا باید به صورت استاندارد و بر اساس دستور العمل نوشته شده بر روی آن ها انجام شوند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط دولت هند، تا روز سه شنبه 29 هزار و 435 نفر در هند به کرونا مبتلا شده، درحالی که 934 نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30587

به "هند از کیت های تشخیص کرونای چین استفاده نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند از کیت های تشخیص کرونای چین استفاده نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید