هشدار گزارش امنیتی کنگره آمریکا برای تشدید تدابیر حفاظتی در برابر مهاجمان احتمالی خبرنگاران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دو فرد آگاه از گزارش امنیتی کنگره درباره حوادث ششم ژانویه در آمریکا گفتند، در این گزارش بر تشدید حصارکشی و افزودن هزار نیرو به پلیس کنگره تأکید شده است.

هشدار گزارش امنیتی کنگره آمریکا برای تشدید تدابیر حفاظتی در برابر مهاجمان احتمالی خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نتایج گزارشی درخصوص امنیت کنگره آمریکا حاکی از این است که تدابیر بیشتری برای محافظت از قانون گذاران اتخاذ گردد.

دو فرد آگاه از یافته های این گزارش به شبکه سی اِن اِن گفتند، این گزارش پیشنهاد می نماید، تعداد نیرو های پلیس کنگره هزار نفر بیشتر گردد و یک گروه پاسخ سریع در این خصوص تشکیل گردد.

این گروه شامل یک گردان از گارد ملی است که به صورت تمام وقت در واشنگتن در حالت آماده باش قرار خواهند داشت. این گروه پاسخ سریع قادر خواهد بود به بحران های آینده پاسخ دهد.

این گزارش همچنین پیشنهاد می نماید، حصارکشی دورتادور کنگره تقویت و دیواری به دور این مجموعه کشیده گردد و زیرساخت های امنیت فیزیکی آن نیز تقویت گردد.

طبق این گزارش، 350 نفر از هزار نیرویی که به پلیس کنگره اضافه نموده می گردد، وظیفه محافظت از قانون گذاران و دفاتر آن ها را بر عهده خواهند داشت و سایرین نیز جایگزین نیرو های از پای درآمده فعلی می شوند که از ششم ژانویه شیفت های متراکمی را در کنگره داشته اند.

یوگاناندا پیتمن سرپرست پلیس کنگره آمریکا در جلسه استماع روز پنجشنبه مجلس نمایندگان گفت، تهدیدات موجود حاکی از این است که افراط گرایان حامی ترامپ ممکن است حین سخنرانی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کنگره، آن را مورد هدف قرار دهند.

پیتمن در ادامه گفت: ما فکر می کنیم که باید احتیاط کرد و پلیس کنگره موضع امنیتی مستحکم و تقویت شده خود را تا زمانی که آسیب پذیری ها مرتفع شوند، حفظ کنیم.

این مقام امنیتی کنگره اضافه نمود: اعضای گروه های شبه نظامی که روز ششم ژانویه در کنگره حضور داشتند، بیان داشتند که قصد دارند در ارتباط با سخنرانی اتحاد، ساختمان کنگره را منفجر نموده و هر تعداد از نمایندگان را که می توانند، به قتل برسانند (جزئیات بیشتر).

به گفته پیتمن ارزیابی ها نشان داده بود که تظاهرات روز ششم ژانویه با تظاهرات های مشابه در روز های قبل از آن تفاوت خواهد داشت و این نهاد امنیتی همچنین تدابیر بیشتری از جمله تقویت محافظت از اعضای کنگره و درخواست نیروی پشتیبانی را انجام داد.

وی ضمن اشاره به اینکه پلیس کنگره در آن روز در حال نظارت و رصد سازمان دهندگان حمله بود، اما گفت مأموران امنیتی برای مقابله با آن شورش با چالش های داخلی روبرو بودند.

پیتمن در شرح این چالش های داخلی گفت: مأموران به درستی مجتمع کنگره را [از دسترس مهاجمان]مسدود ننموده بودند، حتی بعد از اینکه یک دستور رادیویی به آن ها داده شد. همچنین مأموران نمی دانستند که آیا اجازه استفاده از نیروی مرگبار را دارند یا خیر، به همین دلیل سلاح های غیرمرگباری که استفاده کردند در جلوگیری حمله پیروز نبود.

ششم ژانویه (17 دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت آمیز برگزار نمایند. حامیان ترامپ، اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله نموده و بعد از درگیر شدن با نیرو های امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

هفته قبل نیز پلیس کنگره آمریکا به دلیل دست به دست شدن مطالبی در شبکه های مجازی مبنی بر احتمال حمله مجدد به این ساختمان در تاریخ چهارم مارس، خواهان باقی ماندن چند هزار نیروی گارد ملی در واشنگتن شد.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51946

به "هشدار گزارش امنیتی کنگره آمریکا برای تشدید تدابیر حفاظتی در برابر مهاجمان احتمالی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار گزارش امنیتی کنگره آمریکا برای تشدید تدابیر حفاظتی در برابر مهاجمان احتمالی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید