هشدار حمیدرضا نعیمی نسبت به شرایط تئاتر

به گزارش مجله یک کامپیوتر، حمیدرضا نعیمی که این روزها در حالا تمرین برای بازی در نمایش دست های آلوده به کارگردانی مسعود موسوی است از غیراستاندارد بودن پلاتوهایی که اداره کل هنرهای نمایشی در اختیار گروه ها قرار می دهد و عدم حمایت درست از هنرمندان انتقاد کرد.

هشدار حمیدرضا نعیمی نسبت به شرایط تئاتر

این بازیگر و کارگردان در گفت وگویی با خبرنگاران ابتدا درباره بازی خود در نمایش دست های آلوده اعلام کرد: این نمایش که نوشته ژان پل سارتر است از اول آذرماه در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا می گردد. حدود 45 روز است که در حال تمرین هستیم و در تمام این روزها سعی کردیم با نگاه آقای مسعود موسوی هرچه سریع تر این اثر نمایشی را اماده کنیم که به نظرم حرف های قابل تأملی برای گفتن به جامعه ما دارد.

او اضافه نمود: امیدوارم فرم پیشنهادی و طراحی کارگرانی آقای موسوی هم برای مخاطبان جذاب باشد، چون از دست های آلوده هم تله تئاتر و هم تئاتر صحنه ای اجرا شده، آنچه مرا ترغیب به بازی کرد نگاه و تحلیل کارگردان به این نمایشنامه بود.

نعیمی ادامه داد: متاسفانه این روزها در شرایط بدی تئاتر کار می کنیم و مجموعه تئاتر شهر حتی جایی برای تمرین ندارد و به جای پلاتوهایی که یک زمان در ساختمان اداره تئاتر بود، ما را به یک پلاتوی آلوده، غیر استاندارد، پر از سر و صدا و بدون هیچ آرامشی فرستادند که این شرایط اصلاً انسانی و منصفانه برای آماده کردن یک کار هنری نیست.

وی اضافه نمود: به جای اینکه روز به روز پلاتوهای دولتی بهتر و پیشرفته تر شوند همه چیز بدتر می گردد و مسئولان هیچ شرایطی برای آرامش روحی و روانی کارکنان تئاتر ایجاد نمی نمایند. برای این شرایط باید به آن ها خسته نباشید گفت، چون به نظر می رسد تئاتر کار کردن در این شرایط که کرامت و تشخص هنرمند در آن به هیچ انگاشته می گردد یک برنامه ریزی در حال اجرا است و من نمی توانم این اتفاقات را پای عدم امکانات و عدم بودجه بگذارم. اصلا مگر می گردد یک مجموعه دولتی جایی مناسب برای تمرین نداشته باشد؟

او با بیان اینکه باید به مسئولان هشدار داد که شرایط برای تئاتر کارکردن در ایران بسیار سخت شده و اگر هرچه سریع تر برنامه های میان مدت در نظر گرفته نگردد وضیت تئاتر در بلندمدت پیچیده تر می گردد، گفت: یک گروه تئاتری چقدر درآمد دارد که توان اجاره یک پلاتوی استاندارد را داشته باشد؟ 30 درصد حق اجاره سالن بدهد؛ 9 درصد مالیات برارزش اضافه نموده بدهد؛ و 5 درصد آن را هم به سایت فروش بدهد. ممیزی و دخالت های بیرون از عرصه هنر را هم که کنار این ها بگذاریم می بینیم که دوستان انگار پوتین خود را بر گردن هنرمندان گذاشته و قصد هلاکت آنان را دارند!

نعیمی اظهار کرد: علاوه بر این ها نیامدن تماشاگر به سالن تئاتر به دلیل اوضاع مالی، یعنی اینکه هنرمندان تئاتر کار ننمایند یا به پروژه های ضعیف تلویزیونی بپیوندند. این فرایند مثل تعطیلی کتابخوانی به تعطیلی تئاتر هم می انجامد تا در این مملکت فقط تلویزیون باقی بماند. به نظر می رسد هدف همین است و گرنه چرا دولت باید سوبسید در حوزه فرهنگ و هنر را به حد صفر برساند؟

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17755

به "هشدار حمیدرضا نعیمی نسبت به شرایط تئاتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار حمیدرضا نعیمی نسبت به شرایط تئاتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید