مورگان اورتگاس: دولت ترامپ هرگز به برجام باز نمی گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هیچ گاه به توافق هسته ای باز نمی گردد.

مورگان اورتگاس: دولت ترامپ هرگز به برجام باز نمی گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه رادیویی فاکس نیوز، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفت و گو با این شبکه درباره سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا درباره توافق هسته ای گفت: می توانم به شما بگویم که ما هیچ گاه به آن توافق باز نخواهیم گشت. چیزی که رئیس جمهور ترامپ و وزیر امور خارجه پمپئو گفته اند، این است که ما می خواهیم برای یک توافق جدید بهتر مذاکره کنیم.

اورتگاس درباره توافق هسته ای مدلی شد: ما می دانیم که توافق قبلی، واقعا یک جهت برای دست یابی ایران به سلاح هسته ای ایجاد کرد. فقط آن را به تعویق انداخت.

وی در ادامه مدعی شد: یکی دیگر از مسائل ما با این توافق این است که ایران میلیاردها دلار پول در اثر لغو تحریم ها بدست آورد. موضوع فقط رسیدن پول به آن ها نیست. موضوع در واقع این است که با آن پول چه کار کردند. این چیزی است که اهمیت دارد. اگر آن ها پول را می دریافتد و می گفتند می خواهیم جاده سازی کنیم، مدرسه و زیرساخت سلامت عمومی بسازیم و همه این کارها را برای در پیش دریافت رفتاری عادی می کردند، وضع فرق می کرد. اما آن ها این کار را نکردند. چه کار می کنند؟ از این پول برای تامین اقتصادی گروه های تروریستی شان در منطقه استفاده می کنند. ایران هنوز بزرگ ترین کشور حامی تروریسم است.

بر اساس این گزارش، ادعاهای اورتگاس در پی این مطرح می شود که دولت آمریکا در ماه مه سال 2018 با ناقص تلقی کردن توافق هسته ای از آن خارج شد و تحریم های متعدد اقتصادی را بر ایران اعمال کرد.

پس از آن مقامات آمریکا متمایل به مذاکره با ایران برای رسیدن به توافقی جدید بوده اند اما مقامات کشورمان تاکید کرده اند پیش از این برای رسیدن به توافق هسته ای به همراه پنج کشور دیگر در چارچوب برجام (توافق هسته ای) با آمریکا مذاکره شده است و تنها راه آن ها برای تداوم این گفتمان بازگشت به توافق هسته ای می باشد.

اورتگاس در حالی مدعی حمایت ایران از تروریسم است که ایران تا کنون نقش موثری در مبارزه با تروریسم منطقه از جمله داعش داشته است. علاوه بر این، دولت آمریکا خود با فروش سلاح به کشورهای خلیج فارس رقابت تسلیحاتی در منطقه و تنش در آن را افزایش داده است.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 43836

به "مورگان اورتگاس: دولت ترامپ هرگز به برجام باز نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورگان اورتگاس: دولت ترامپ هرگز به برجام باز نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید