مقاصد تابستانی که نفس شما را در سینه حبس می نمایند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رابطه فصل تابستان و سفر به گونه ای است که انگار نمی گردد یکی را بدون دیگری تصور کرد. با تعطیلی مدرسه ها بیشتر تصوراتی که مردم از تابستان دارند در سفر کردن و تعطیلات خلاصه می شوند. با رسیدن به روزهای گرم تابستان خیلی ها به این فکر می افتند که خب این تابستان کجا برویم؟

مقاصد تابستانی که نفس شما را در سینه حبس می نمایند

خبرنگاران / رابطه فصل تابستان و سفر به گونه ای است که انگار نمی گردد یکی را بدون دیگری تصور کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از کافه گردش، با رسیدن به روزهای گرم تابستان خیلی ها به این فکر می افتند که خب این تابستان کجا برویم؟

1. بارسلون، اسپانیا

اگر در تابستان قصد سفر به اروپا را دارید حتماً بارسلون را در لیست خود قرار دهید. بارسلون یکی از مالی ترین مقاصد اروپایی است که آب وهوای بی نظیری دارد. در ضمنً از بارسلون پروازهای کوتاه مدت و ارزانی به مقاصدی چون ایبیزا و مایورکا صورت می گیرد که می توان آن ها را به عنوان مقاصد بعدی در نظر داشت. شاید تنها نکته منفی در خصوص بارسلون، شلوغی این شهر در این زمان از سال است که البته جای تعجبی هم ندارد. اگر شما هم تصمیم گرفتید از بارسلون دیدن کنید، توصیه می کنیم این کار را حتماً به وسیله تورهای اروپا انجام دهید.

اگر در تابستان به بارسلون رفتید، یادتان باشد که فستیوال پراید و فستیوال موسیقی سن میگوئل را از دست ندهید. موزه و ورزشگاه نیوکمپ برای هر گردشگری جذاب است؛ چه اهل فوتبال باشد چه نباشد. معماری شهر چشم گیر و کلیساها و بناهای زیادی برای بازدید وجود دارند.

2. بریتیش کلمبیا، کانادا

تابستان سال جاری شاید کانادا بهترین مقصد گردشگری دنیا باشد. سال جاری کانادا صد و پنجاهمین سالگرد استقلال یا تولد خود را جشن می گیرد. گرمای تابستان در بریتیش کلمبیا بسیار دلپذیر است. دمای هوا حدود 20 درجه سانتی گراد است.

اگر به بریتیش کلمبیا رفتید، حتماً سری به پارک ملی پاسیفیکـ بزنید تا طعم واقعی تابستان را بچشید. شهر ونکوور در تابستان خود یک جاذبه گردشگری به حساب می آید. طبیعت حاشیه ونکوور تجربه ای است که هیچ وقت از خاطرتان نمی رود. کافی است تنها 5 کیلومتر از شهر بیرون بروید تا با مناظری مثل بازی کردن توله خرس های کانادایی و سنجاب هایی که روی شاخه درختان دنبال هم می دوند روبرو شوید. طبیعت بریتیش کلمبیا بکر و دست نخورده است. بلیط سفر به کانادا را می توانید از صفحه خرید اینترنتی بلیط هواپیما در کافه گردش تهیه کنید.

3. استانبول، ترکیه

علی رغم مسائل امنیتی و تهدیدهای تروریستی اخیر در ترکیه، هنوز هم شهرهای این کشور یکی از بهترین مقاصد گردشگری تابستانی به شمار می آید. نکته مثبتی که این مسائل برای گردشگران داشته است، افت شدید قیمت ها در استانبول است که شامل هزینه هتل و پرواز هم می گردد. جدا از آب وهوای گرم و نور خورشید، بعد فرهنگی استانبول است که باعث محبوبیت آن شده است. توصیه می کنیم برای فرار از شلوغی و صف های طولانی، اوایل ماه سپتامبر به این شهر ساحلی بروید.

علاوه بر مسجد ایاصوفیه و بازار سنتی استانبول، حتماً از چهل وپنجمین فستیوال موسیقی استانبول بازدید کنید. در تابستان فستیوال خرید استانبول هم برقرار است که به شما امکان می دهد تا در دنیایی از لباس های متنوع با قیمت های باورنکردنی غرق شوید. جشنواره هنر خیابانی استانبول هم فرصتی است برای آشنایی با ابعاد فرهنگی و هنر مدرن این شهر. می توانید از آنجا یک تور دریایی هم به جزیره پرنسس رزرو کنید که تعطیلاتتان کامل گردد. بهترین راه سفر به استانبول به وسیله تورهای استانبول است، زیرا می توانید از تمامی جزئیات تور ، قبل از سفر آگاه شوید.

4.آتن، یونان

آتن به عنوان یکی از بهترین شهرهای اروپا برای سفر در سال 2016 انتخاب شد و همواره مقصد شلوغی در تابستان بوده است. آکروپولیس این شهر یکی از عجایب هفت گانه اروپاست. نکته مثبت آتن این است که با وجود تمام شلوغی و هیاهو، هنوز هم می گردد از آثار تاریخی و غذاهای مدیترانه ای این شهر با قیمت مناسب لذت برد. تورهای اروپا غالباً شامل بازدید از آتن هم می شوند و به دلیل مسائل مالی دولت یونان، قیمت غذا، بازدید از جاذبه های گردشگری و محل سکونت در یونان بسیار کاهش یافته است.

تورهای دریایی جزیره های اطراف یونان را از دست ندهید. فستیوال اِپیداروس یک رخداد فرهنگی-هنری است که شامل اجرای تئاتر با حضور هنرمندان محلی می گردد. آثار و بناهای تاریخی زیادی نیز برای کشف کردن در آتن وجود دارند.

5.طرابزون، ترکیه

یکی از مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده در ترکیه، طرابزون است. چند سالی هست که این شهر بیشتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و تعداد تورهای مسافرتی طرابزون افزایش یافته. طرابزون در شمال شرقی ترکیه و در امتداد دریای سیاه قرار گرفته است. به خاطر قرارگیری در جاده ابریشم، این شهر نقطه اتصال ایران باستان و تمدن های غربی به شمار می آمده است و همین مسئله باعث شده است طرابزون مرکز فرهنگ و زبان های مختلف گردد. در خصوص طرابزون هرچه بگوییم کم است، پس توصیه می کنیم مطلب آشنایی بیشتر با طرابزون را حتماً مطالعه کنید.

اگر به طرابزون رفتید حتماً از صومعه سوملا در ارتفاعات شهر (1200 متر) بازدید کنید. برای آشنایی با تاریخ شهر هم می توانید سری به قلعه طرابزون بزنید. این قلعه یادگاری از دوره ای طولانی از تاریخ است؛ به گونه ای که از زمان حکومت رومی ها تا سقوط عثمانی مورد استفاده قرار می گرفته است. بازدید از منطقه بز تپه هم از بایدهای رفتن به طرابزون است. این منطقه دارای چشمه های آب، آثار تاریخی، تله کابین و امکانات تفریحی مختلفی است.

6. باتومی، گرجستان

باتومی شهری نیست که بتوانیم آن را با جای دیگری مقایسه کنیم. فقط کافی است فهرست تورهای مسافرتی باتومی را چک کنید تا سفر ایده آل خود را بیابید. طبیعت چشم نواز، مردم صمیمی و مهمان نواز، غذاهای لذیذ و امکانات تفریحی همه در باتومی جمع شده اند. مراکز خرید شهر هم که جای خود را دارند. باتومی یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری در تابستان است اما با وجود این، هیچ خبری از هیاهو و شلوغی در این شهر دیده نمی گردد.

اگر به ورزش های آبی و ساحل علاقه داشته باشید، باتومی بهترین جای دنیا است. غذای محلی مردم این شهر خاچاپوری است که باید حتماً آن را امتحان کنید. اگر هم دوست داشتید به دل طبیعت بزنید، تپه های باتومی برای چادر زدن و یک پیک نیک حسابی کاملاً مناسب هستند. فقط کافی است نگاهی به اطراف بیندازید، تا جایی که چشم کار می نماید دریای آبی است.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: زندگی امروز
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11821

به "مقاصد تابستانی که نفس شما را در سینه حبس می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاصد تابستانی که نفس شما را در سینه حبس می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید