لایحه بودجه 3000 میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه به شورا رفت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/کرمانشاه لایحه بودجه سه هزار میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه تحویل شورای شهر شد.

لایحه بودجه 3000 میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه به شورا رفت

علی جمور مدیرکل بودجه شهرداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه بر اساس قانون تا 30 دی ماه فرصت ارائه لایحه بودجه به شورای شهر است، گفت: سال جاری به دلیل شرایط کرونایی فرصت تحویل بودجه تا 15 بهمن تمدید شد و ما پیش از این موعد و در روز 14 بهمن لایحه بودجه را تحویل شورا دادیم.

جمور با اشاره به رشد چشمگیر رقم لایحه بودجه سال آینده شهرداری کرمانشاه، گفت: رقم بودجه سال جاری شهرداری 1300 میلیارد تومان است که در لایحه بودجه سال آینده این رقم به سه هزار میلیارد تومان افزایش داده شده است.

وی در مورد چرایی این میزان افزایش، گفت: در هشت ماهه سال جاری تحقق 114 درصدی بودجه را داشتیم و حدود 1500 میلیارد تومان درآمد کسب کردیم و توانایی شهر و شهرداری بیش از این میزان است.

جمور گفت: از طرفی برای سال آینده 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت در لایحه بودجه پیشنهاد شده که از این میزان 200 میلیارد تومان آن سهم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و 500 میلیارد تومان آن نیز جهت فاز یک پروژه قطار شهری کرمانشاه است.

وی اضافه کرد: همچنین برای سال آینده قرار است 200 میلیارد تومان یاری بلاعوض از سوی دولت جهت تزریق به پروژه قطار شهری دریافت کنیم، البته دریافت این مبلغ منوط به اختصاص همین میزان اعتبار از سوی شهرداری است.

مدیرکل بودجه شهرداری کرمانشاه با اشاره به رشد چشمگیر اعتبارات عمرانی شهر در لایحه بودجه 1400 شهرداری، گفت: طبق قانون حداقل 40 درصد بودجه باید به بخش عمرانی و حداکثر 60 درصد به بخش جاری اختصاص یابد، اما در لایحه بودجه بسیار فراتر از این میزان به بحث بودجه عمرانی اختصاص داده ایم.

وی اضافه کرد: در لایحه بودجه سال آینده 71.5 درصد رقم بودجه به بخش عمرانِ شهر و تنها 28.5 درصد به بخش هزینه های جاری شهرداری اختصاص داده شده است.

جمور قطار شهری کرمانشاه، تقاطع مادر و سپاه و آسفالت معابر شهری را از جمله مهمترین پروژه های عمرانی لایحه بودجه سال آینده شهرداری کرمانشاه بیان کرد و اضافه کرد: پروژه آسفالت معابر سال جاری بصورت جهادی اجرا و سطح بسیاری معابر آسفالت و لکه گیری شد و سال آینده هم با توجه به افزایش قیمت ها رقم بیشتری را به بحث آسفالت معابر اختصاص داده ایم تا مسائل شهر در این حوزه برطرف گردد.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50891

به "لایحه بودجه 3000 میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه به شورا رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه بودجه 3000 میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه به شورا رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید