فغان پور: شستا پولی به ما نداده و این پول را به ویلموتس پرداخت کرده است، با اسناد محکومیم اما قول شفاهی چیز دیگری بود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال گفت که فدراسیون هیچ دخل و تصرفی در دریافت پول از شستا نداشته و این پول به حساب ویلموتس واریز شده است.

فغان پور: شستا پولی به ما نداده و این پول را به ویلموتس پرداخت کرده است، با اسناد محکومیم اما قول شفاهی چیز دیگری بود

صفی اله فغان پور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره اختلاف نظر میان فدراسیون فوتبال و شستا درباره پرداخت بدهی دو میلیون یورویی این فدراسیون گفت: ما زمانی که این پول را دریافت کردیم، قرار بود پس از اینکه پول مان را از فیفا یا AFC دریافت کردیم، مبلغ یادشده را به شستا پرداخت کنیم. حتی قرار بر این شد اگر پول را پرداخت نکردیم، وزارت ورزش متحمل پرداخت این پول باشد.

فدراسیون مدعی است 16 میلیارد از بدهی اش را پرداخت کرده و باید 9 میلیارد دیگر پرداخت کند، در حالی که شستا معتقد است پرداخت ریالی این مبلغ باید با محاسبه قیمت روز یورو انجام شود.، فغان پور در این باره گفت: توافق شفاهی بین ما و شستا این بود که پرداخت ما ریالی باشد. ما که تولید یورویی نداریم تا بخواهیم این پول را یورویی پرداخت کنیم. مبادلات مالی ما خارج از کشور ارزی و یورویی است، داخل کشور که ما مبادله یورویی نداریم. شرکت شستا حتی این پول را به ما پرداخت نکرده، بلکه این پول را به حسابی که آقای ویلموتس در ترکیه افتتاح کرده بود، واریز کرده است. مراودات داخلی ما بر اساس دلار، یورو یا هیچ ارز خارجی نیست، تمام مراودات ما ریالی است. این پول هم همانطور که گفتم، بدون اینکه فدراسیون دخل و تصرفی در آن داشته باشد، به حساب ویلموتس در ترکیه واریز شد.

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال اضافه نمود: پول واریز شده به حساب ویلموتس، حتی به اعتبار فدراسیون فوتبال هم واریز نشده است. این پول با هماهنگی وزیر محترم ورزش، وزیر صمت، شورای عالی امنیت، شورای تحریم و با نامه معاون اول رئیس جمهور پرداخت شده است. اینکه امروز جوی به راه افتاده که فدراسیون فوتبال را تحت فشار بگذارند و بخواهند این پول را یورویی دریافت کنند، دور از انصاف و موارد قانونی است. مراودات مالی داخل کشور هم اینگونه نیست که ما یورویی پولی پرداخت کنیم و اینکه می گویند ما یورو دادیم و اکنون باید همان مبلغ را بگیریم، ناصواب و نادرست است.

فغان پور گفت: ما 16 میلیارد از اعتبارات فدراسیون فوتبال را به شرکت شستا پرداخت کردیم و آنها هم این پول را از ما قبول کردند. در این مدت هم گفته اند ما این پول را قبول نمی کنیم و باید به یورو پرداخت کنید. یک تفاهم شفاهی میان ما وجود داشت که پول را ریالی پرداخت کنیم و آنها هم پذیرفتند. اینکه اکنون متقاضی دو میلیون یورو شوند، درست است که از نظر اسناد و مدارک همه چیز به سود شستا شده، اما توافق شفاهی به نفع ماست! مرد است و حرفش و ما حرف زدیم و پول را هم پرداخت می کنیم. با وجود مشکلاتی هم که داشتیم، 16 میلیارد از بدهی مان را پرداخت کردیم.

وی درباره اینکه خودش حقوقدان است و چگونه به یک صحبت شفاهی استناد می کند در حالی که اسناد چیز دیگری می گوید و حتی فدراسیون یک چک تضمین دو میلیون یورویی از حساب ارزی خود صادر کرده است، گفت: البته این را بگویم که در حکم صادره به لحاظ اینکه چک به امضای رئیس فدراسیون نرسیده و مهر فدراسیون روی آن نیست، لحاظ نشده است. دادگاه چک را صحیح نمی داند و از مرحله رسیدگی به پرونده نیز خارج شد. احکامی که صادر شده بر اساس این چک نبوده و این نظر ماست که بر اساس توافقات شفاهی با شستا پول را ریالی پرداخت کنیم.

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه حکم دادگاه علیه فدراسیون است و ساختمان فدراسیون هم به مزایده گذاشته شده و چگونه صحبت از توافق شفاهی می شود، گفت: حکم دادگاه مبنی بر مزایده فدراسیون، به خاطر همان دو میلیون یوروست که کارشناسی قیمت هم روی ساختمان اجرا شده و 68 میلیارد و 500 میلیون روی ساختمان فدراسیون قیمت گذاری کرده اند. مراحل مزایده نیز پیش می رود، اما یک بحث دیگر هم وجود دارد که تمام نهادهای حقوقی و قانونی، می دانند سازمان های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی از زمان صدور حکم قطعی، 18 ماه فرصت دارند که محکوم به را اجرا کنند. آنهایی که مدعی بودند فدراسیون نهاد عمومی غیردولتی است، چرا اکنون به میان نمی آیند که این 18 ماه فرصت را برای ما بگیرند؟

فغان پور درباره اینکه اساسنامه تغییر کرده، فدراسیون مستقل است و حتی اگر خواهان 18 ماه فرصت برای نهادهای عمومی غیردولتی بوده چرا این فدراسیون به دیگر قوانین داخلی از جمله قانون بازنشسته ها احترام نگذاشت، گفت: ما که نمی گوییم نهاد عمومی غیردولتی هستیم و فدراسیون را مستقل می دانیم. روی صحبتم با آنهایی است که می گفتند ما نهاد عمومی غیردولتی هستیم و اگر اینطور بود، پس 18 ماه فرصت بدهند تا این پول را پرداخت کنیم.

وی در مورد اینکه پس اگر خواهان 18 ماه فرصت هستند آیا بهتر نیست پیش از آن بازنشسته ها فدراسیون را ترک کنند، گفت: همانطور که گفتم این حرف آنهاست که می گویند ما دولتی بودیم. حرف من نیست.

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال در واکنش به این صحبت که صحبت درباره دولتی بودن یا نبودن فدراسیون بی نتیجه است و اکنون با حساب قیمت روز یورو فدراسیون با 16 میلیاردی که پرداخت کرده چه میزان از دو میلیون یورو بدهی شستا را داده است، گفت: بیش از 600 هزار یورو و نزدیک به 700 هزار یورو پرداخت شده است. بر اساس محاسبات شستا ما باید بالغ بر 1.3 میلیون یورو یا معادل آن را هم پرداخت کنیم. البته ما 16 میلیارد پرداخت کردیم و معتقدیم باید 9 میلیارد دیگر پرداخت می کردیم.

فغان پور درباره اینکه حکم دادگاه چیست، گفت: حکم دادگاه پرداخت پول بر اساس یورو است، اما همانطور که گفتم، حاضریم همین حالا هم با شستا توافق کنیم تا وقتی پول مان را از فیفا دریافت کردیم آن را پرداخت کنیم. به حالت تقسیطی هم در حال پرداخت این پول بودیم و همین حالا هم آمادگی این را داریم.

وی در واکنش به اینکه می گوید 16 میلیارد پرداختی از منابع فدراسیون بوده در حالی که این پول توسط وزارت ورزش پرداخت شد که به دلیل کمک دولتی وزارت ورزش هم بازخواست شده است، گفت: این کمک ها دولتی محسوب نمی شود. این یک قرض بوده است برای تیم ملی و ما که ملی هستیم. آیا نباید به ورزش ملی کمکی شود؟

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 48554

به "فغان پور: شستا پولی به ما نداده و این پول را به ویلموتس پرداخت کرده است، با اسناد محکومیم اما قول شفاهی چیز دیگری بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فغان پور: شستا پولی به ما نداده و این پول را به ویلموتس پرداخت کرده است، با اسناد محکومیم اما قول شفاهی چیز دیگری بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید