طرز تهیه نان قندی سنتی و خانگی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نان قندی یکی از نان های محبوب ما ایرانیان است، شاید فکر کنید درست کردن نان در منزل سخت است، اما باید به شما بگوییم که این دستور تهیه هیچ نیازی به حتی همزن و استراحت به خمیر ندارد؛ بنابراین به سادگی در زمان کوتاه می توانید در منزل نان قندی درست کنید.

طرز تهیه نان قندی سنتی و خانگی

مواد لازم برای تهیه نان قندی

آرد سنگک سبوس دار سه پیمانه

روغن مایع نصف پیمانه

شکر نصف پیمانه

ماست نصف پیمانه

پودر هل یک قاشق چای خوری

وانیل یک سوم قاشق چای خوری

نمک یک چهارم قاشق چای خوری

بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری

زرده تخم مرغ یک عدد

زعفران (دم نموده) دو قاشق غذاخوری

کنجد به مقدار لازم

سبوس اضافه به مقدار لازم

طرز تهیه نان قندی

ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم گردد. شکر، روغن، ماست و هل را در کاسه ای عظیم ریخته و هم بزنید. نمک، وانیل، بیکینگ پودر و آرد را حتما سه بار الک کنید. سپس طی چند مرحله (کم کم) آن ها را به مخلوط اضافه نموده و کمی ورز دهید (خمیر نباید روغن بیندازد).

کاغذ روغنی در سینی فر قرار دهید کمی آن را چرب نموده و مقداری سبوس روی آن بپاشید، خمیر را روی سینی با دست پهن کنید. با استفاذه از چنگال آن را سوراخ سوراخ کنید.

زرده تخم مرغ و زعفران دم نموده را مخلوط نموده و سطح خمیر را با استفاده از برس مخصوص به آن آغشته کنید؛ سپس مقداری کنجد روی آن بپاشید و داخل فر با حرارت 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و مدت 20 دقیقه اجازه دهید تا بپزد. 5 دقیقه آخر، گریل فر را روشن کنید تا روی آن برشته گردد.

نکات

اگر دوست دارید نان قندی شما نرم باشد، ضخامت آن را بیشتر بگیرید همچنین چند دقیقه بعد از آنکه آن را از فر خارج کردید و کمی خنک شد آن را در ظرف در دار قرار دهید. اما اگر می خواهید نان قندی شما برشته و ترد باشد هم خمیر را نازک تر بگیرید و هم بیرون قرار دهید تا خشک گردد.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: گردشبان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39772

به "طرز تهیه نان قندی سنتی و خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه نان قندی سنتی و خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید