صدراعظم اتریش پیشنهادهای مکرون در طرح رنسانس اروپایی را آرمانی خواند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران - خبرنگاران - روزنامه فرانسوی لو فیگارو نوشت: صدراعظم اتریش پیشنهادهای ارائه شده از سوی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در طرح رنسانس اروپایی بویژه ایده حداقل دستمزد اروپا را آرمانی خواند.

صدراعظم اتریش پیشنهادهای مکرون در طرح رنسانس اروپایی را آرمانی خواند

به گزارش خبرنگاران، سباستین کورتز امروز - سه شنبه - در گفت و گو با رادیو آلمان، حمایت خود از ارائه پیشنهادهای متقابل را در این ارتباط گفت.

در بسکمک از کشورهای اروپایی، حداقل دستمزد به میزانی که استانداردهای حداقلی زندگی را فراهم کند، کافی است.

دویچه وله نیز براساس حداقل سطح دستمزد در 22 کشور از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا دی ماه امسال گفت که تا انتها سال 2017، در هلند، انگلیس، پرتغال، یونان و رومانی، حداقل سطح دستمزد به درآمد طبقه متوسط نزدیک تر شده است.

در آلمان که بزرگ ترین اقتصاد اروپایی محسوب می شود حداقل سطح دستمزد 1500 یورو در ماه معین شده که پس از کسر هزینه های مربوط به بیمه و اقتصادیات، 1110 یورو باقی می ماند که تنها 5. 14 یورو بیشتر از خط فقر در این کشور است.

لو فیگارو نوشت: صدراعظم اتریش گفته دلیل این که ما بسکمک از ایده های رئیس دولت فرانسه را رد می کنیم آن است که ما از بسکمک از ایده هایی که توسط حزب دمکرات مسیحی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ارائه می شود راضی هستیم که ما اشتراک های گسترده ای با هم داریم.

براساس این گزارش؛ صدراعظم محافظه کار اتریش گفته من فکر می کنم که بسکمک از پیشنهادهای امانوئل مکرون اوتوپیک(آرمانی) هستند، وقتی که من در مورد ایده حداقل دستمزد اروپایی فکر می کنم.

لو فیگارو نوشت: امانوئل مکرون در طرح رنسانس اروپایی ایجاد سپر اجتماعی را به اروپایی ها پیشنهاد و متذکر شده بود که همان حقوق و دستمزد در یک محل کار و یک حداقل دستمزد اروپایی منطبق با هر کشوری است.

چنین پروژه ای ممکن است سطحی باشد، اما به دلیل تفاوت در استانداردهای زندگی بین کشورهای اروپایی، به طور کامل غیرواقعی است و منجر به این خواهد شد که دولت هایی با سطوح پایین دستمزد برای از دست دادن جذابیت و یا بیشتر وزیر اتریش گفت که غنی برای تقسیم درآمدهای دستمزد خود اقتصادیاتی دارد.

آیا شما فکر می کنید که تولیدکنندگان ماشین های آلمانی در مجارستان یا لهستان سرمایه گذاری می کنند اگر دستمزد همانند آلمان باشد؟

صدراعظم اتریش معتقد است چنین پروژه ای ممکن است سطحی باشد، اما به دلیل تفاوت در استانداردهای زندگی بین کشورهای اروپایی، به طور کامل غیر واقعی است.

صدراعظم اتریش همانند متحد آلمانی خود، هر ایده ای برای جمع آوری بدهی ها در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا را رد کرده و گفته ایده مکرون که مدت هاست از ایجاد بودجه قابل توجهی برای منطقه یورو برای تامین اقتصادی پروژه های توسعه حمایت می کند، بسیار خطرناک خواهد بود چرا که در زمان حاضر دولت های عضو اتحادیه اروپا به شدت بدهکار هستند.

به گزارش خبرنگاران، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه سه شنبه هفته گذشته با انتشار یادداشتی در روزنامه های 28 کشور عضو اتحادیه اروپا خواستار رنسانسی اروپایی شد و از جزئیات طرح خود برای اصلاحات در اروپا رونمایی کرد.

مکرون در این یادداشت انتخابات مجلس اروپا در 26 ماه می آینده (پنجم خرداد) را معین کننده خواند و همزمان هشدار داد که اروپا در خطر است.

مکرون در یادداشت خود که به 24 زبان زنده دنیا منتشر شد، نوشت: چند هفته دیگر انتخاباتی در سراسر اروپا برگزار می شود که نقشی معین کننده در آینده قاره ما دارد. پس از جنگ دنیای دوم، هرگز تا به این اندازه به اروپا نیاز نبوده و در عین حال اروپا تا به این اندازه با خطر روبرو نبوده است.

مکرون پیشنهاد داده است که آژانسی اروپایی برای دفاع از دموکراسی ها ایجاد شود تا مانع از عوامفریبی و دستکاری در انتخابات شود. او همچنین پیشنهاد داد که کمک اقتصادی قدرت های خارجی به احزاب سیاسی اروپایی ممنوع شود. رئیس جمهوری بر اصلاح ساختار منطقه شنگن و ایجاد پلیس مرزی مشترک و اداره پناهجویان در اروپا تاکید کرد.

این طرح با واکنش هایی روبه رو بود.

پس از پنج روز سکوت، آلمان به طرح فرانسه برای اصلاح اتحادیه اروپا واکنش نشان داد؛ آنه گرت گرامپ کارنباور رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان 19 اسفند در برابر پیشنهادهای امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برای اصلاح اتحادیه اروپا دیدگاه هایی را بیان نمود که در بسکمک موارد مخالف طرح مکرون است.

طرح رنسانس اروپایی مکرون درحالی مطرح می شود که فرانسه خود در ماه های اخیر صحنه تظاهرات و اعتراضات گسترده به مواضع و سیاست های اقتصادی مکرون بوده است.

اگرچه فرانسه در چند هفته اخیر شاهد کاهش اندک برخی اعتراضات از سوی جنبش موسوم به جلیقه زردها بوده است؛ اما بسکمک از تحلیلگران معتقدند که دولت مکرون برای ایجاد رضایت نسبی میان شهروندان این کشور با موانع بسکمک روبرو است.

هرچند نظرسنجی های اخیر از افزایش تنها یک درصدی محبوبیت مکرون حکایت می کند، اما در مجموع برایند همه نظرسنجی ها از میزان کاهش محبوبیت رییس جمهوری فرانسه نسبت به دوسال قبل (شروع ریاست جمهوری مکرون) خبر می دهد.

در چنین شرایطی که مکرون با احساس خطر نسبت به آینده سیاسی دولت متبوع خود روبرو شده است؛ او در طرح جدید خود؛ بر ضرورت اصلاحات اساسی در اتحادیه اروپا تاکید دارد.

یادداشت رئیس دولت فرانسه در چنین شرایطی که اروپا درگیر مسائل مهمی از جمله برگزیت و نیازمند اتحاد در بین اعضای خود است می تواند روزنه های تازه ای را برای اعضای هم قاره ای خود ایجاد کند که هم فرانسه را از بحران های فعلی نجات دهد و هم اروپا را در سطح تجارت دنیای به سطحی مطلوب منطبق بر مطالبات شهروندان اروپایی برساند.

اروپام**6984**2040

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5415

به "صدراعظم اتریش پیشنهادهای مکرون در طرح رنسانس اروپایی را آرمانی خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدراعظم اتریش پیشنهادهای مکرون در طرح رنسانس اروپایی را آرمانی خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید