دردسر تازه برای ترامپ، پامپئو هم در ماجرای اوکراین گیت حضور داشت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، منابع آگاه می گویند که وزیر خارجه آمریکا نیز جزو مقاماتی بوده که به تماس تلفنی رئیس جمهور این کشور با همتای اوکراینی خود و فشار به وی برای دستاوردهای سیاسی، گوش داده است.

دردسر تازه برای ترامپ، پامپئو هم در ماجرای اوکراین گیت حضور داشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دردسرهای امنیتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حالی هر روز بیشتر از دیروز می گردد که اکنون خبر می رسد مایک پامپئو وزیر خارجه وی نیز در ماجرای تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین حضور داشته است؛ رسوایی که به اوکراین گیت شهر یافت.

نشریه وال استریت ژورنال بامداد سه شنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گزارش داد پامپئو نیز جزو مقاماتی بوده که در تاریخ بیست وپنجم جولای در زمان تماس ترامپ با زلنسکی حضور داشته و به درخواست وی برای فشار آوردن به جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گوش می داد.

حدود دو هفته پیش یک مقام امنیتی آمریکا شکایتی را علیه ترامپ به دادگاه فدرال این کشور ارائه کرد که در آن گفته شده بود رئیس جمهور آمریکا، همتای اوکراینی خود را تحت فشار قرار داده تا در ازای دریافت حمایت نظامی، اطلاعاتی را علیه پسر بایدن و با هدف تخریب رقیب انتخاباتی خود، در اختیار وی قرار دهد. در آن موقع اما حرفی از حضور پامپئو در این تماس به میان نیامده بود.

ترامپ در مکالمه تلفنی خود از زلنسکی درخواست می نماید تا احتمال فساد مالی پسر بایدن را که برای یک شرکت انرژی در اوکراین کار می نموده است، پیگیری کند. بنا به گزارش شبکه بی بی سی، در متن شکایت افشاگر این اطلاعات آمده است که ترامپ در ازای دریافت این اطلاعات علیه رقیب سیاسی خود، وعده افزایش یاری نظامی را به اوکراین داده بود.

در پی افشای مکالمات ترامپ با زلنسکی، مجلس نمایندگان آمریکا، فرایند استیضاح ترامپ را شروع نموده است و درخواست ترامپ از زلنسکی برای یاری سیاسی به وی به عنوان موضوع اصلی استیضاح ترامپ آنالیز می گردد.

آدام شیف رئیس دموکرات کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا دو روز پیش گفته بود کنگره باید به متن مکالمات رئیس جمهور آمریکا با همتای روس و دیگر رهبران دنیا دسترسی داشته باشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه با اعلام آمادگی برای انتشار متن تماس های تلفنی ترامپ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، گفته بود انتشار هر متنی از گفت وگوهای میان ترامپ و پوتین منوط به توافق طرفین است، اما روسیه تمایل دارد چنین پیشنهاداتی را چنانچه از طرف آمریکا مطرح گردد مورد آنالیز قرار دهد.

شامگاه دوشنبه نیز قانونگذاران دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ را برای ارائه توضیحات درباره اسناد به دست آمده درباره ماجرای اوکراین گیت احضار کردند.

پیش از این نیز سه مقام آگاه پیشین دولت آمریکا به روزنامه واشنگتن پست گفتند ترامپ در سال 2017 طی دیداری با دو مقام ارشد روسی در دفتر کار خود در کاخ سفید گفته بود هیچ نگرانی درباره دخالت ادعایی مسکو در انتخابات سال 2016 ندارد زیرا واشنگتن نیز همین کار را علیه دیگر کشورها انجام می دهد. (جزئیات بیشتر)

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14811

به "دردسر تازه برای ترامپ، پامپئو هم در ماجرای اوکراین گیت حضور داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر تازه برای ترامپ، پامپئو هم در ماجرای اوکراین گیت حضور داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید