حکیم: ثبات سیاسی کلید حل مسائل است، سفر پاپ به عراق پیام آور صلح برای منطقه است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، با حضور در مراسم میلاد حضرت مسیح (ع) در کلیساهای سیدة النجاة و مار یوسف بغداد ضمن تبریک این مناسبت به مسیحیان عراق و جهان تأکید کرد که گرامیداشت میلاد حضرت مسیح (ع) گرامیداشت همه ارزش ها و آرمان هایی است که این پیامبر الهی پیام آور آنها بود.

حکیم: ثبات سیاسی کلید حل مسائل است، سفر پاپ به عراق پیام آور صلح برای منطقه است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از دفتر جریان حکمت ملی عراق، حکیم گفت که این روز برای مردم عراق یادآور اتحادشان در عین تفاوت های دینی و مذهبی و قومیتی و منطقه ای است تا برای ساختن میهنی که بدان ببالند دل و عقل و رفتارشان را یکپارچه سازند.

رهبر جریان حکمت ملی تأکید کرد که درخت میلاد نماد همان درخت پاک انبیاء و صلح است که ریشه آن در زمین و شاخه هایش در آسمان است؛ درخت خیر و اتحاد و هم بستگی.

حکیم فرایند مهاجرات مسیحیان از عراق و سرتاسر سرزمین های خاورمیانه را موجب تأسف فراوان دانست و تأکید کرد که باید فضای مناسبی بسازیم که همه در آن در امنیت و صلح زندگی کنند و مهاجران نیز داوطلبانه به عراق و دیگر سرزمین های منطقه بازگردند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق افزود که عراق ملتی بزرگ با تاریخ و تمدنی درخشان است که باید با وحدت و انسجام از این میراث پاسداری کند و تأکید کرد که وقت آن رسیده که راستا بازسازی و هم بستگی و یکپارچگی و تسامح را که ملت عراق نسل در نسل آن را آموخته اند پیش گیریم.

وی گفت که سرنوشت عراق این است که نقطه تلاقی تمدن ها و ادیان و فرهنگ ها باشد و منفعت عراق هم در همین نهفته است.

حکیم همچنین با اشاره به سفر تاریخی پاپ به عراق که قرار است در ماه مارس انجام شود گفت که این سفر پیام صلح به منطقه و ازسرگیری بازگشت مسیحیان به عراق است و باید همه امکانات مطلوب برای موفقیت این سفر تاریخی تدارک دیده شود.

وی همچنین خواستار انتقال از جناح بندی های مبتنی بر قومیت و طایفه به جناح بندی های ملی شد و گفت که باید پروژه های سیاسی ای تعریف کنیم که همه مردم عراق در آن برابر باشند نه اینکه موجب تفرقه ملت شود و ائتلاف فراقومیتی و فراطایفه ای گامی در این راستا است.

رهبر جریان حکمت ملی تأکید کرد که راهی جز حمایت از حکومت با پایبندی به قانون و احترام به آن و واداشتن همگان به اجرای آن و بازگشت اقتدار حکومت وجود ندارد و همه باید یکپارچه دربرابر قانون شکنی بایستیم.

حکیم کلید اصلی حل مسائل را ثبات سیاسی دانست و گفت که ثبات امنیتی نتیجه ثبات سیاسی است و با تحقق این دو ثبات اقتصادی هم به دست می آید.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 48022

به "حکیم: ثبات سیاسی کلید حل مسائل است، سفر پاپ به عراق پیام آور صلح برای منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکیم: ثبات سیاسی کلید حل مسائل است، سفر پاپ به عراق پیام آور صلح برای منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید