حجم فایل های نسخه جدید Call of Duty حتی برای نسل بعدی کنسول های بازی هم عظیم هستند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، جزئیات جدیدی درباره اندازه فایل های بازی کالاف دیوتی بلک اپس کلد وار (Call of Duty: Black Ops Cold War) منتشر شده است که همه گیمرها را شوکه کرد.

حجم فایل های نسخه جدید Call of Duty حتی برای نسل بعدی کنسول های بازی هم عظیم هستند

نسخه جدید بازی معروف کالاف دیوتی در 13 نوامبر برای نسل بعدی کنسول های بازی و سخت افزارهای گیمینگ عرضه خواهد شد.

طیق اطلاعاتی که Activision منتشر شده است؛ خریداران این بازی برای کنسول های جدید پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس باید تقریبا 40 گیگابایت علاوه بر فضای درایو SSD اصلی خود برای فایل های آن اضافه نمایند.

در واقع، حجم فایل های این بازی آن قدر عظیم هستند که نسل بعدی سخت افزارهای بازی هم فضا کم می آورند. برای پلتفرم های مختلف، اندازه فایل های نصب این بازی به توضیح زیر است:

پلی استیشن 4: 95 گیگابایت

پلی استیشن 5: 133 گیگابایت

ایکس باکس وان: 93 گیگابایت

ایکس باکس سری ایکس و اس: 136 گیگابایت

بازی Call of Duty از پاییز سال گذشته و در پی راه اندازی مجدد Modern Warfare به یک بازی پرمصرف فضای ذخیره سازی تبدیل شده است. تنها با افزوده شدن مد Warzone battle royale که مارس گذشته راه اندازی شد؛ ده ها گیگابایت مصرف فضای ذخیره سازی این بازی بالاتر رفت.

در حال حاضر، Modern Warfare و Warzone با هم تقریبا احتیاج به 173 گیگابایت فضای روی کنسول پلی استیشن 4 پرو احتیاج دارند؛ حتی اگر فایل های اضافی مربوط به کمپین را حذف نموده باشید.

افزایش حجم کالاف دیوتی با نصب مدهای اضافی

به نظر می رسد این شرایط وحشتناک درباره نسخه کالاف دیتوتی Black Ops Cold War نیز صادق است و اگرچه کاربران حاضراند این افزایش حجم را به خاطر استفاده از پردازش های گرافیکی پیشرفته، تراشه های گرافیکی قدرتمند و بعضی بسته های تکسچر تحمل نمایند؛ ولی باید برای اضافه کردن حجم درایو SSD به فکر چاره ای باشند.

هر دو کنسول PS5 و Xbox Series X با درایو NVMe SSD عرضه می شوند ولی کنسول بازی سونی فضای کمتری نسبت به 1 ترابایت مایکروسافت دارد و فقط 825 گیگابایت فضای ذخیره سازی در اختیار کاربران قرار می دهد.

ما دقیقا نمی دانیم پس از نصب این بازی و پرونده های اضافی، چقدر از فضای درایو SSD کنسول بازی اشغال خواهد شد ولی شکی نیست نسخه جدید کالاف دیونی بلک اپس کلد وار فضای قابل توجهی از سخت افزار شما را به خود اختصاص می دهد.

به گزارش یک کاربر کانادایی رددیت که ظاهرا زودتر از دیگران دستش به کنسول ایکس باکس سری ایکس رسیده است؛ مدل 512 گیگابایت این کنسول فقط 364 گیگابایت فضا برای نصب بازی دارد. اگر این گفته درست باشد؛ یعنی نسخه جدید بازی کالاف دیتوتی به تنهایی 37 درصد کل فضای درایو SSD شما را اشغال نموده است.

برای کنسول بازی پلی استیشن 5 سونی گفته می گردد فقط 667 گیگابایت فضای نصب بازی در نظر گرفته شده است و باقی فضا برای فایل ها و پرونده های خود کنسول بازی استفاده می گردد.

اما برای گیمرهای پی سی خبرهای بهتری داریم. گفته می گردد با فعال سازی قابلیت Nvidia RTX می توان حجم فایل ها را از 250 گیگابایت به 125 گیگابایت کاهش داد. حجم فایل های نصب استاندارد کالاف دیوتی هم از 175 گیگابایت به 82 گیگابایت کاهش پیدا کردند. بخش بازی چند نفره هم به حجم 25 گیگابایت از 50 گیگابایت رسیده است.

Activision فاش ننموده است پس از اجرای نسخه Black Ops Cold War، مد Warzone به صورت یک حالت بازی جداگانه مدیریت می گردد یا مشابه تنظیمات فعلی Modern Warfare است.

به احتمال زیاد مشابه مد battle royale این حالت های بازی در خود بازی اصلی ادغام شده که باعث افزایش حجم فایل های نصب و اجرای کالاف دیوتی می شوند.

منبع

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: یک پزشک
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44493

به "حجم فایل های نسخه جدید Call of Duty حتی برای نسل بعدی کنسول های بازی هم عظیم هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم فایل های نسخه جدید Call of Duty حتی برای نسل بعدی کنسول های بازی هم عظیم هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید