جلوگیری از تخریب و فعالیت غیرمجاز در معبد چغازنبیل و محوطه جوبجی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، جلوگیری از تخریب و فعالیت غیرمجاز در معبد چغازنبیل و محوطه جوبجی صورت گرفت.

جلوگیری از تخریب و فعالیت غیرمجاز در معبد چغازنبیل و محوطه جوبجی

داستان چیست؟

سردار امیر رحمت الهی اظهار کرد: پیرو اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر فعالیت غیرمجاز و تخریب در حریم درجه یک معبد چغازنبیل و محوطه تاریخی جوبجی شهرستان شوش، موضوع در دستور کار یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خوزستان نهاده شد.

وی اضافه نمود: پس از احراز صحت خبر، بلافاصله کارکنان یگان حفاظت پایگاه شوش به محل مورد نظر عزیمت و از فعالیت غیرمجاز و تخریب در محوطه های مذکور جلوگیری کردند.

رحمت الهی با بیان اینکه متعرضان پس از درگیری با ماموران یگان حفاظت متواری شدند، اظهارکرد: موضوع تعقیب و دستگیری متخلفان در دستور کار یگان حفاظت استان واقع شده است.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: میراث فرهنگی متعلق به همه نسلهاست و حراست از آن نیازمند عزم همگانی، مردم و سازمان ها ونهادهای دولتی است.

رحمت الهی اظهار داشت: موضوع حفاظت و حراست از میراث فرهنگی از جمله اولویت های پلیس پیشگیری نیروی انتظامی است. لذا با راه اندازی یگان های متعدد حفاظت از میراث فرهنگی در سراسر کشور، توسعه تعامل با وزارت میراث فرهنگی و ارائه آموزش های تخصصی به میراث بانان، اقدامات موثر و خوبی در تامین امنیت ابنیه های تاریخی و جلوگیری از حفاری های غیرمجاز و قاچاق عتیقه انجام می گردد.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: همگردی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49117

به "جلوگیری از تخریب و فعالیت غیرمجاز در معبد چغازنبیل و محوطه جوبجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از تخریب و فعالیت غیرمجاز در معبد چغازنبیل و محوطه جوبجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید