توانیر ساعات اوج مصرف برق زمستانی را اظهار داشت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران (پانا) - شرکت توانیر زمان اوج مصرف برق درزمستان را از ساعت 11 صبح تا 13 و بعدازظهر 17 الی 23 شب اظهار داشت که مردم در این ساعت ها از مصرف بی رویه خودداری نمایند.

توانیر ساعات اوج مصرف برق زمستانی را اظهار داشت

به گزارش شرکت توانیر، مصرف برق درساعت های اوج مصرف فشار مضاعفی را بر شبکه برق تحمیل می نماید که در زمستان و با توجه به فرایند افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و کاهش عرضه گاز به نیروگاه ها امکان خاموشی به دلیل کمبود گاز بیشتر متصور است و این موضوع وظیفه مصرف کنندگان را برای اعمال روش های بهینه مصرف منتفی نمی نماید.

استفاده کمتر از وسایل پر مصرف در ساعت های مزبور و نیز جابجایی زمان استفاده از این وسایل به ساعت های کم باری، ضمن کاهش مصرف صرفه جویی خوبی در هزینه های مشترکان ایجاد می نماید.

خاموش کردن روشنایی های بدون احتیاج، استفاده نکردن از ماشین ظرف شویی و لباس شویی در این ساعت ها نیز می تواند یاری موثری در کاهش مصرف داشته باشد.

پیشتر مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مشترکان خانگی در صورتی که مصرف برق خود را کاهش دهند، از مشوق های صنعت برق برخوردارخواهند شد.

محمد حسن متولی زاده اعلام نمود: هموطنان با اقدام های ساده مانند خاموش کردن لامپ های اضافی در منازل و ادارات و کاهش جزیی شعله بخاری و یا کاستن یک درجه دمای محیط، می توانند تا 10 درصد مصرف گاز کشور را کاهش دهند که با چنین اقدام ساده و همکاری مردم، مسئله ای در تامین گاز و برق در کشور روزهای سرد سال به وجود نخواهد آمد.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 48319

به "توانیر ساعات اوج مصرف برق زمستانی را اظهار داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانیر ساعات اوج مصرف برق زمستانی را اظهار داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید