تقاضای جهانی برای نفت افزایش می یابد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سازمان کشور های صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد تقاضا برای نفت در جهان افزایش می یابد.

تقاضای جهانی برای نفت افزایش می یابد

به گزارش گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران، سازمان کشور های صادرکننده نفت (اوپک) بیان نمود تقاضا برای نفت در جهان افزایش می یابد.

این سازمان با انتشار گزارشی بیان نمود تقاضا برای نفت در جهان در 20 سال آینده افزایش خواهد یافت. علت آن هم افزایش مصرف در کشور های با اقتصاد نوظهوری مانند هند است. اما با این حال عوامل نامشخص و غیرقابل پیش بینی، نیز زیاد هستند.

اوپک در همین گزارش اعلام کرده است به علت ادامه بحران بهداشتی ناشی از شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا 2019 (کووید-19) پیش بینی های کوتاه مدت خود درباره تقاضا برای نفت در جهان را کاهش داده است. ادامه شیوع کووید-19 در جهان و محدودیت های ناشی از آن که باعث کاهش رشد مالی در کشور های مختلف جهان و به تبع آن، کاهش تقاضا برای نفت در بازار جهانی شده است در کاهش قیمت نفت در بازار جهانی تأثیرگذار بوده است.

اوپک در این گزارش سالانه پیش بینی می کند که تقاضا برای نفت در جهان تا 25 سال آینده نزدیک به 10 میلیون بشکه افزایش یابد. یعنی تقاضا برای نفت در جهان از 99 میلیون و 700 هزار بشکه در روز در شرایط کنونی به 109 میلیون و 300 هزار بشکه در سال 2045 خواهد رسید.

این ارزیابی های سازمان کشور های صادرکننده نفت (اوپک) با این ایده در تضاد است که بر اساس آن با بحران کنونی جهان به اوج رسیده است یعنی مصرف نفت دیگر بیش از این بالا نخواهد رفت و از این بعد فرایند کاهشی شروع خواهد شد.

فعلاً چیزی که می توان گفت این است که بحران بهداشتی ناشی از شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا 2019 بر تقاضا برای نفت در جهان تأثیر زیادی داشته است. به طوری که تقاضا برای نفت در جهان امسال به شدت کاهش خواهد یافت. اعمال محدودیت های قرنطینه ای برای مهار بیماری همه گیر ویروس کرونا 2019، از جمله کاهش پرواز های شرکت های هواپیمایی نقش مهمی در کاهش مصرف نفت و تقاضا برای نفت در جهان داشته است.

اما پیش بینی های اوپک بر اساس فرضیه بازگشت افزایش رشد مالی و بازگشت اوضاع و شرایط مالی مالی به حالت عادی و همچنین افزایش فعالیت های بخش های آسیب دیده از این بحران از جمله شرکت های هواپیمایی، صنایع و افزایش مسافرت ها برای جبران زیان و ضرر های دوران کروناست.

این ارقام با این حال یک میلیون بشکه کمتر از سطحی برای تقاضا برای نفت در جهان است که تا سال 2040 توسط همین کارتل نفتی پیش بینی شده بود.

اوپک تأکید می کند که پیش بینی هایش متأثر از برخی عوامل نامشخص و غیرقابل پیش بینی، نیز خواهد بود. یعنی افزایش ها ممکن است تا 10 میلیون بشکه در روز نیز برود، اما ممکن است به علت پیدایش فناوری های نوین از این رقم کمتر شود.

بر اساس این گزارش علاوه بر چالش تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین، ویروس کرونا و همچنین بحران مالی ناشی از آن، تغییر رفتار مصرف کنندگان نیز به عوامل نامشخص و غیرقابل پیش بینی موجود برای چشم انداز های آینده تقاضا برای نفت در جهان و عرضه نفت به بازار جهانی افزوده می شود.

4129/

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 42171

به "تقاضای جهانی برای نفت افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضای جهانی برای نفت افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید