بهترین فیلم های سینمای کره در سال 2018

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران - ترجمه از محمد کاملان: محصولات سینمایی و تلویزیونی کره جنوبی هواداران زیادی در میان ما ایرانی ها دارند، انصافاً هم باید گفت این همه محبوبیت بی دلیل نیست و در چند سال اخیر، فیلم ها وسریال های خوش ساختی را از سینماگران کره ای شاهد هستیم که نقدهای خوبی را دریافت نموده اند. اگر سینمای کره جنوبی را دنبال نموده باشید حتماً به خوبی می دانید که سینماگران این کشور در سال 2018 بیشتر به سبک فیلم های هالیوودی گرایش پیدا کردند و فیلم های جنایی هیجانی زیادی را شاهد بودیم.

بهترین فیلم های سینمای کره در سال 2018

سال 2018 جذابیت دیگری نیز برای طرفداران سینمای کره داشت چرا که کیم کی دوک (kim ki duk) و لی چانگ دونگ (Lee Chang Dong)، آثار جدید خود را در این سال منتشر کردند. از آنجایی که فیلم های خوبی را از سینمای کره جنوبی در سال 2018 شاهد بودیم در ادامه با هم به بهترین این فیلم ها نگاهی خواهیم داشت.

فیلم مرد اراده (Man Of Will)

امکان ندارد سالی را به سرانجام برسانیم و در آن سال فیلم هایی که بر اساس شخصیت های تاریخی ساخته شده اند را شاهد نباشیم. این قضیه برای سینمای کره جنوبی نیز رخ داد و در سال 2018 شاهد فیلم مرد اراده بودیم، این فیلم داستان زندگی کیم گو (Kim Gu)، یکی از سیاستمداران کره جنوبی را روایت می نماید که در سال 1949 میلادی ترور شد.

داستان فیلم مرد اراده در سال 1890 آغاز می گردد و شاهد به زندان افتادن شخصیت اصلی داستان به دلیل هم دستی در قتل مردی ژاپنی هستیم. او در زندان متوجه می گردد که افراد زیادی به جرم های ننموده حبس شده اند و از همان زمان تصمیم می گیرد تا وضعیت فعلی را تغییر داده و حتی اگر لازم شد جانش را نیز در این راه فدا کند.

فیلم مرد اراده اولین ساخته لی وون تائه است و به لحاظ تهیه نمایندگی و کارگردانی با فیلمی طرف هستیم که شباهت های زیادی به آثار هالیوودی دارد. در نتیجه این فیلم به جای اینکه داستانی تاریخی و تأثیر گذار را روایت کند بیشتر جنبه سرگرمی پیدا می نماید. البته در این بین از بازی تاثیرگذار چو جین وونگ (Cho Jin Woong) نیز نباید گذشت.

سایر بازیگران نیز به خوبی از عهده نقشی که به آنها واگذار شده برآمده اند اما توجه فیلم بیشتر روی شخصیت اصلی داستان است و این امر باعث شده بقیه بازیگران در حاشیه قرار بگیرند. این فیلم برای علاقه مندان به داستان های تاریخی بدون شک جذاب خواهد بود.

جاسوسی که به شمال رفت

وقتی صحبت از فیلم های جاسوسی به میان می آید، ابتدا یاد فیلم های جاسوسی ساخت هالیوود می افتیم اما کره ای ها نیز با انتشار فیلم جاسوسی که به شمال رفت ثابت کردند که به خوبی از عهده آثار جاسوسی برمی آیند. این فیلم داستان واقعی جاسوسی از کره جنوبی با نام پارک چائه سون را روایت می نماید که توانست با نفوذ در خاک کره شمالی خودش را به مقامات عالی رتبه این کشور برساند.

پارک چائه سون در جهانی مخوف جاسوسان با نام رمز ونوس سیاه شناخته می گردد و در فیلمی که بر اساس داستان واقعی این جاسوس ساخته شده شاهد استخدام او از جانب سازمان ان. آی . اس هستیم تا با نفوذ در میان مقام های ارشد کره شمالی، اطلاعاتی درخصوص برنامه های هسته ای این کشور بدست بیاورد.

همان گونه که در جریان هستید این روزها بیشتر فیلم های جاسوسی تأکید زیادی در اجرای صحنه های اکشن و پر زد و خورد دارند اما به خوبی می دانید که خبر زیادی از زد و خورد در جهانی واقعی میان جاسوسان وجود ندارد این افراد بیشتر با نیرنگ و فریب راه خود را به پیش می برند.

خوشبختانه فیلم جاسوسی که به شمال رفت توجه ویژه ای به انتقال این فریب کاری ها و شرایط سخت روحی و روانی یک جاسوس انجام داده است. با این حساب پیشنهاد می کنیم حتی اگر به سینمای کره جنوبی علاقه ندارید اما از طرفداران فیلم های جاسوسی هستید، حتماً به تماشای فیلم جاسوسی که به شمال رفت بنشینید.

فیلم ریز زیستگاه (microhabitat)

این فیلم ساخته جئون گو وون (Geon Goo Woon)، است و به عنوان اولین اثر بلند این کارگردان نمره قبولی از منتقدین دریافت نموده. فیلم ریز زیستگاه در واقع نگاهی به روابط میان انسان ها دارد و خمیر مایه ای از طنز و شوخی را در این فیلم شاهد هستیم. زندگی اجتماعی انسان ها در سال های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده و بقا و ادامه حیات در جوامع مدرن انصفا سخت تر از گذشته است.

به همین منظور کارگردان سعی دارد روابط محبت آمیز افراد را با تعامل با جهانی مدرن امروزی به نمایش بگذارد، از طرف دیگر جئون گو وون توجه ویژه ای در این فیلم به زندگی جوان های امروز کره ای و تعامل آنها با یکدیگر و همچنین جهانی مدرن دارد. در مجموع می توان فیلم ریز زیستگاه را یکی از آثار مدرن اجتماعی در سینمای کره جنوبی نام برد که تماشای آن برای مخاطبین ایرانی بدون شک خالی از لطف نخواهد بود.

فیلم یک مرد چه می خواهد (What a man Wants)

این فیلم زندگی دو خانواده که ساکن جزیره جِجی هستند را روایت می نماید. سئوک گون (Seok Geun) که یک راننده تاکسی است به همراه همسرش دام دئوک (Dam Deod) در همسایگی خواهرش می یانگ (Mi Young) و همسرش بونگ سو (Bong Soo) زندگی می نمایند. این چهار نفر زندگی خوب و خوشی دارند و به لحاظ خانوادگی نیز بسیار نزدیک به هم هستند. در این بین سئوک گون، به زن های دیگر چشم دارد و به لطف تیپ و قیافه اش شیطنت هایی را در این زمینه انجام می دهد.

سئوک سعی دارد تا بونگ سو را نیز به راه بد بکشاند و دائم وسوسه اش می نماید و همین داستان باعث می گردد تا روایتی از استحکام خانواده و پایبندی زن و شوهر به یکدیگر را در فیلم یک مرد چه می خواهد، ببینیم. این فیلم را لی بیانگ هئون (Lee Byeong Heon)، کارگردانی نموده و به لطف شوخی های بامزه ای که در این فیلم وجود دارد، در کنار داستان نسبتاً جذاب، لبخند نیز بر لبان تماشاگران خواهد نشست.

داستان فیلم یک مرد چه می خواهد به رغم اینکه کلیشه ای به نظر می رسد، ساختار جذابی دارد و به این راحتی ها قابل پیش بینی نیست. با این حساب اگر به فیلم های خانوادگی کره ای علاقه دارید به شما قول می دهیم فیلم یک مرد چه می خواهد نظرتان را جلب کند.

با بهار وعده ملاقات دارم (I Have a date with Spring)

داستان این فیلم بسیار عجیب و غریب آغاز می گردد و در ابتدا شاهد کارگردان هستیم که در کنار دریاچه ای مشغول جشن دریافت تولد خودش است و سعی دارد تا فیلمنامه ای که بیشتر از یک دهه است تکمیل نشده را به سرانجام برساند. در همین گیر و دار، چند نفر از میان درختان بیرون می آیند و یک زن میانسال که در میان این افراد بود به کارگردان می گوید که طرفداران منتظر خبرهای خوشی از فیلمنامه جدید هستند.

قضیه در همین جا تمام می گردد و شاهد ادامه روایت فیلم با شخصیت های اصلی آن هستیم. چنین سبکی برای آغاز یک فیلم ممکن است مصنوعی و عجیب به نظر برسد اما پس از اینکه داستان فیلم با بهار وعده ملاقات دارم آغاز می گردد متوجه خواهید شد که با فیلم درست و درمانی طرف هستیم. این فیلم داستان تنهایی انسان ها و کناره گیری آنها از اجتماع را به شیوه ای جدید و جالب به تصویر می کشد.

فیلم Counters

در جهانی مدرن امروزی بسیاری از مفهوم های نامناسب قدیمی تغییره چهره داده اند و در حالتی جدید دوباره گریبان انسان ها را گرفته اند، یکی از این موارد را می توان نژاد پرستی دانست. ژاپنی ها که مدت های زیادی می شد که نژاد پرستی در میان این ملت از سکه افتاده بود ، در چند سال اخیر شاهد افزایش افراد نژاد پرستی هستند و از سال 2013 موج جدیدی از نژاد پرستی را در ژاپن شاهد هستیم. این گروه های افراطی چیزی بیشتر از هزار سخنرانی انجام داده اند و یکی از اصلی ترین گروه های نژا د پرست ژاپنی با نام Zaitoku شناخته می گردد که نفرت ویژه ای نسبت به کره ای هایی که در اوایل قرن بیستم به ژاپن آمده اند از خود نشان می دهند.

فیلم Counters در واقع یک مستند جذاب است که نگاهی به فعالیت این گروه های نژا د پرست ژاپنی دارد اما تمرکز اصلی این فیلم به گروهی با مان Counters است که به عنوان ژاپنی های مخالف نژاد پرستی شناخته می شوند و کوشش دارند تا با یاری مقامات دولتی، فعالیت های گروه های نژاد پرست ژاپنی را مغایر با قانون اعلام نمایند تا دستگاه قضایی این کشور با این فعالیت ها برخورد جدی انجام دهد.

فیلم مستند Counters به رغم اینکه یک فیلم مستند تلویزیونی است، ضرب آهنگ سریعی و جذابی دارد و اگر به فرهنگ کره جنوبی و ژاپن علاقه دارید پیشنهاد می کنیم حتماً این فیلم مستند را به تماشا بنشینید.

فیلم پس از مرگم (After My Death)

داستان این فیلم با مرگ دختری دبیرستانی آغاز می گردد که ظاهراً با پرت کردن خودش از پل، خودکشی نموده است. اما از آنجایی که جنازه این دختر پیدا نشده و همچنین نامه ای قبل از مرگش ننوشته بود داستان پیچ و تاب بیشتری پیدا می نماید و تماشاچیان از همان ابتدا می توجه می شوند که با فیلم پر رمز ورازی سر و کار دارند.

روز بعد پلیس وارد دبیرستانی می گردد که همان دختر در آن درس می خواند، مامورین پلیس با دوست این دختر مصاحبه می نمایند اما سرنخ زیادی پیدا نمی نمایند، ادامه داستان نیز با همین آهنگ سریع و هیجان انگیز پیش می رود و به لحاظ جنایی با فیلم قابل قبولی طرف هستیم اما پیشنهاد می کنیم اگر تحمل مشاهده صحنه های دلخراش از جنایت را ندارید فیلم پس از مرگم را کنار بگذارید، در غیر این صورت مطمئن باشید با یکی از جنایی ترین آثار سینمای کره در سال 2018 طرف هستید.

فیلم آخرین فرزند (Last Child)

سئونگ چئول (Seong Cheol) و همسرش به تازگی فرزندشان را از دست داده اند، پسر آنها در حالی که قصد داشت همشاگردی اش را نجات بدهد در آب غرق شد. سئونگ برای اینکه مرگ فرزند ش را فراموش نمایند سخت مشغول کار شد، اما همسرش نمی توانست با مرگ پسرشان کنار بیاید و برای همین از جهان کناره گرفت و حتی حاضر نمی شد همسرش را ببیند.

پس از رخ دادن یک سری اتفاق های خاص، پسری که از این حادثه نجات یافته بود با سئونگ چئول دوست می گردد، از قرار معلوم این پسرک پول چندانی برای زندگی ندارد و کسی هم نیست که او را بزرگ کند، دوستانش هم در مدرسه به او زور می گویند، این موارد باعث می گردد تا سئونگ پسرک را زیر بال و پر خودش بگیرد، در ابتدا همسر سئونگ نسبت به این رفتار واکنش نشان می دهد اما در نهایت با این پسرک کنار می آید و سلانه سلانه شاهد شکل دریافت رابطه عاطفی میان این پدر و مادر که فرزندشان را از دست داده اند با این پسرک هستیم.

این فیلم ممکن است در نگاه اول داستان کلیشه ای داشته باشد اما شین دانگ سئوک (Shin Dong Seok)، در مقام کارگردان داستان این فیلم را به بهترین نحو روایت می نماید و برای اینکه نبود فرزندی که از دست داده اند در زندگی این پدر و مادر کاملاً نماد پیدا کند، کارگردان هیچ موسیقی متنی را در این فیلم استفاده ننموده تا سکوت، غم این پدر و مادر را بازگو کند.

انسان، فضا، زمان و انسان (Human, Space, Time and Human)

در همین ابتدا باید بگوییم اگر با تماشای صحنه های خشن، ناراحت می شوید بهتر است پای تماشای فیلم انسان، فضا، زمان و انسان ننشینید، اما اگر به فکر تماشای یک فیلم مفهومی پر از معانی نهفته هستید بدون شک این فیلم شما را راضی خواهد نمود.

داستان این فیلم در یک کشتی بزرگ روایت می گردد که یک سیاستمدار فاسد و فرزند ایده آل گرایش در آن حضور دارند، یک گروه تبهکار، یک زوج تازه ازدواج نموده، و بسیاری افراد دیگر نیز سوار بر این کشتی هستند. این فیلم داستانی مفهومی و جذاب دارد و سعی نموده تا با نشان دادن رفتار افراد مختلف در این کشتی، عملاً سیاست و شرایط حاکم بر جامعه کره جنوبی را به نقد بکشد.

از آنجایی که فیلم انسان، فضا، زمان و انسان، داستانی مفهومی و پر از معنی دارد، بدون شک بازگو کردن لایه سطحی این داستان یاریی به درک فیلم نمی نماید، با این حساب پیشنهاد می کنیم برای تماشای این فیلم وقت بگذارید و به مفهوم مورد نظر کارگردان در لایه های پنهان این فیلم دست پیدا کنید.

فیلم سوختن (Burning)

اگر به سینمای کره جنوبی علاقه داشته باشید بدون شک لی چنگ دونگ (Lee Chang Dong) را می شناسید، وی یکی از بهترین کارگردان های کره ای در چند دهه اخیر است و مدت زیادی بود که خبری از او نداشتیم تا اینکه نهایتاً در سال 2018 شاهد فیلم سوختن از این کارگردان مطرح کره ای بودیم.

داستان این فیلم از یکی از داستان های کوتاه هاروکی موراکامی اقتباس شده و با داستانی جالب طرف هستیم که نسبت به کتاب اصلی آن وفاداری زیادی ندارد اما به لحاظ جذابیت می توان روی این داستان حساب باز کرد. اقتباس فیلم سوختن از یکی از کتاب های موراکامی باعث شده تا این فیلم رنگ و بوی رئالیسم جادویی خاصی که در آثار موراکمی شاهد هستیم را داشته باشد.

اگر با کتاب های موراکامی آشنا باشید حتماً به خوبی می دانید ساخت فیلم از روی این کتاب ها کار خیلی راحتی نیست چرا که جمع بندی های موراکامی در انتهای کتاب ممکن است سوال های زیادی را در ذهن طرفداران ایجاد کند. در این بین انصافاً باید گفت لی چنگ دونگ در مقام کارگردان این فیلم به خوبی توانسته سر و ته آن را جمع کند و به شما قول می دهیم پس از سرانجام فیلم سوختن بابت وقتی که به آن اختصاص داده اید، افسوس نخواهید خورد.

در این قسمت سعی کردیم بهترین فیلم های 2018 سینمای کره جنوبی را با شما در میان بگذاریم، در سرانجام پیشنهاد می کنیم اگر شما هم فیلم خاصی را مد نظر دارید که ما به آن اشاره نکردیم، در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران را در جریان عناوین محبوب خود از سینمای کره جنوبی در سال 2018 قرار دهید.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: برترین ها
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8741

به "بهترین فیلم های سینمای کره در سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فیلم های سینمای کره در سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید