با ماهواره کانن از کره زمین عکاسی کنید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، با وجود اینکه شرکت ژاپنی کانن از دوربین جدیدی در نمایشگاه CES 2021 رونمایی نکرد، اما به نظر می رسد که این شرکت در حال اجرا دادن کار متفاوتی است. در واقع شرکت کانن قابلیتی را ایجاد نموده است که به کاربران اجازه می دهد که از فضا از کره زمین عکاسی نمایند.

با ماهواره کانن از کره زمین عکاسی کنید

شرکت کانن در واقع از سایت تعاملی رونمایی نموده است که با مراجعه به آن می توانید با استفاده از ماهواره CE-SAT-1 که مجهز به نسخه بهبود یافته دوربین DSLR کانن EOS 5D Mark III است، از مکان هایی مانند نیویورک، باهاماس، دوبی و دیگر مکان ها عکاسی کنید.

شرکت ژاپنی کانن از این ماهواره که دارای ابعاد کوچکی است در ماه ژوئن 2017 (خرداد 1396) رونمایی نموده بود. این ماهواره دارای دوربین DSLR کانن EOS 5D Mark III است که به تلسکوپ 40 سانتی متری Cassegrain با فاصله کانونی 3720 میلی متر متصل شده است.

این ماهواره در مداری در فاصله 600 کیلومتری از سطح زمین در حال چرخش به دور کره زمین است. کانن درباره این ماهواره ادعا می نماید که عکس های گرفته شده با این ماهواره دارای رزولوشن عکس ماهواره ای 36 اینچ (0.91 متر) و فریم های با اندازه 3 در 2 مایل هستند (4.8 در 3.2 کیلومتر) هستند. برای مقایسه باید بگوییم که ماهواره WorldView-4 که بالاترین رزولوشن را در میان دیگر ماهواره ها دارد، دارای رزولوشن 12 اینچ (0.3 متر) است. علاوه بر دوربین DSLR کانن EOS 5D Mark III، این ماهواره دارای دوربین PowerShot S110 برای ثبت تصاویر عریض تر است.

با استفاده از سایت رونمایی شده از این ماهواره شما می توانید که عکس هایی را از بعضی نقاط زمین بگیرید. بعد از ثبت این عکس ، این عکس ها اطلاعاتی مانند مکان ثبت عکس و همچنین ارتفاعی که از آن عکس برداری انجام شده است را نشان خواهند داد.

البته باید بگوییم که این ماهواره در زمان ثبت عکس، تصاویر از پیش ثبت شده ای را نشان خواهد داد و شما با استفاده از آن نمی توانید که تصاویر را به صورت زنده ببینید و عکس های دلخواه خود را ثبت کنید. برای اطلاع باید بگوییم که این ماهواره با سرعت 17000 مایل در ساعت (حدود 27000 کیلومتر در ساعت) در حال چرخش به دور زمین است.

  • دوربین 300 مگاپیکسلی کانن EOS R5S در سه ماه اول 2021 رونمایی خواهد شد

با توجه به سرعت آن، این ماهواره می تواند تنها در مدت یک و نیم ساعت یک دور کامل را به دور زمین بزند. اگر شما می توانستید تصاویر این ماهواره را به صورت زنده ببینید آن زمان به شکل بهتری از قابلیت های این ماهواره و رزولوشن عکس های گرفته شده با آن مطلع می شدید.

ماهواره های با اندازه کوچک (Microsatellite) در مقایسه با ماهوراه های دیگر اندازه های کوچکتری را دارند و دارای قیمت کمتری هم هستند. شرکت ژاپنی کانن امیداوار است تا سال 2030 بتواند کسب و کاری میلیارد دلاری را با استفاده از این ماهواره ها توسعه دهد.

بعد از فرستادن ماهواره CE-SAT-1 در سال 2017، کانن سعی کرد که نسخه به روز شده ماهواره CE-SAT-1B را در تابستان سال گذشته میلادی به فضا پرتاب کند. البته کانن در انجام این کار پیروز نشد چون مدت اندکی بعد از پرتاپ راکت Electron توسط RocketLab این راکت با مشکل روبرو شد.

  • کانن با یاری راکت لب قدرت تصویربرداری خود را در فضا محک می زند

منبع: Engadget

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49412

به "با ماهواره کانن از کره زمین عکاسی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ماهواره کانن از کره زمین عکاسی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید