با شماری از معروف ترین جاذبه های طبیعی سی سخت آشنا شویم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله استانهای غنی از لحاظ جاذبه های گردشگری و طبیعی بوده که برخی از آنها در سی سخت جای دارند. با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های طبیعی سی سخت همراه باشید تا شما را با تعدادی از زیباترین دیدنی های طبیعی سی سخت آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با برترین دیدنی های طبیعی سی سخت برایتان جالب خواهد بود.

با شماری از معروف ترین جاذبه های طبیعی سی سخت آشنا شویم

فهرست مطالب

چشمه میشیآبشار تنگه نمکدریاچه کوه گلکلام آخر

چشمه میشی

در همان ابتدای راه، شما با چشمه میشی که اغلب مردمان محلی را بشو خطاب می کنند، روبرو می شوید. این چشمه از جمله چشمه های زلال و پر آبی بوده که از رشته کوه زاگرس بر می آید و تقریبا در تمام طول سال یک منبع آبرسانی مطمئن بحساب می آید. از جمله ویژگی های چشم نواز این چشمه، سربالا رفتن حجم آبی است که به سمت استفاده شهری روانه شده و در کنار آن دیگر مزارع کشاورزی، باغهای میوه و گردوی منطقه را نیز آبرسانی می کند.

بیشتر بخوانیدچشمه میشی | زیباترین مقصد گردشگری سی سخت

آبشار تنگه نمک

آنطور که معلوم است بدلیل وجود چشمه آب شوری که درست در مقابل این آبشار واقع شده، نامش را آبشار تنگه نمک گذاشته اند. این آبشار در حوالی و در منطقه سی سخت که به بهشت گمشده ایران ملقب شده، قرار گرفته است و دیدنی هست.

دریاچه کوه گل

دریاچه کوه گل که در فصول گوناگون سال از جذابیت های بصری و محیطی دیدنی برخوردار بوده، در حدفاصل 32 کیلومتری یاسوج قرار گرفته است. دریاچه کوه گل در فصول گرم و معتدل سال یعنی بهار و تابستان پر از گیاهان وحشی، آویشن های خوش عطر و بوی کوهستانی و کلی گل شقایق است. ناگفته نماند که این دریاچه در فصل تابستان مقصد سفر پرندگان زیادی از جمله اردک کله سبز، درنا، حواصیل، خروس کولی، چنگر و مرغابی نیز قلمداد می شود.

کلام آخر

همانطور که در طول مطلب به آن اشاره کردیم، استان کهگیلویه و بویراحمد و سی سخت یکی از قطب های طبیعی-گردشگری کشور بحساب می آیند و همه ساله، با استقبال زیادی از سوی گردشگران داخلی و خارجی روبرو می شوند. باید گفت که این مناطق کشورمان برای عکاسان خوش ذوق و صاحب سبک مکانی بی نظیر قلمداد می گردند.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: همگردی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51374

به "با شماری از معروف ترین جاذبه های طبیعی سی سخت آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از معروف ترین جاذبه های طبیعی سی سخت آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید