بانک ها با شرکت های دانش بنیان شریک شوند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: از بانک ها هم خواستم در رویکرد خود تغییر ایجاد نموده و در ایده ها و خلاقیت های شرکت های دانش بنیان و فناور شریک شوند و بر ثروت خود اضافه نمایند.

بانک ها با شرکت های دانش بنیان شریک شوند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حساب کاربری خود در اینستاگرام درباره شرایط اقتصاد دانش بنیان در دولت نوشت: در استراتژی های جدید اقتصادی، موضوع زیست بوم دانش بنیان یک اصل است.

وی اضافه نمود: از ابتدای روی کار آمدن دولت، تقویت شرکت ها و توسعه اقتصاد دانش بنیان در دستور کار نهاده شد. خوشحالیم که کوشش های بخش های مختلف دولت در این حوزه نتایج قابل توجهی به دنبال داشته و عدد و رقم ها از رشدی جهش گونه حکایت دارد.

وی همچنین نوشت: بخشی از کارآمدی شرکت های دانش بنیان، در روزهای سخت بیماری کرونا رخ نمود. آنجایی که کمبود اقلام بهداشتی و درمانی همچون ونتیلاتور و دستگاه سی تی اسکن حتی قدرت های اقتصادی جهان را دچار چالش کرد اما در کشور ما، شرکت های دانش بنیان علی رغم شدیدترین فشارها و تحریم های اقتصادی، با فراوری این اقلام ما را از واردات بی احتیاج کردند.

واعظی ادامه داد: این اثربخشی، محصول اراده و برنامه ریزی دقیق دولت و البته همراهی و عملکرد حساب شده همه بازیگران مؤثر زیست بوم فناوری و نوآوری کشور است.

رئیس دفتر رئیس جمهور تأکید کرد: دیروز برای شرکت در همایش تبیین نقش شبکه بانکی در نظام تأمین اقتصادی نوآوری کشور، به صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری رفتم. این صندوق ابزار مهم تأمین اقتصادی زیست بوم دانش بنیان است و خوشبختانه در سال های گذشته عملکرد بسیار مؤثری در حمایت از شرکت های دانش بنیان داشته است. در آنجا سخنرانی کوتاهی داشتم که در آن ضمن قدردانی از بازیگران زیست بوم نوآوری، به ضرورت توسعه و تنوع روش های تأمین اقتصادی در این زیست بوم تأکید کردم و به شرکت های دانش بنیان عظیم و توسعه یافته پیشنهاد کردم، در کنار صندوق نوآوری و معاونت علمی، بخشی از تأمین اقتصادی شرکت های فناور را به دوش بکشند و در توسعه آن ها سهیم باشند.

وی در خاتمه نوشت: از بانک ها هم خواستم در رویکرد خود تغییر ایجاد نموده و در ایده ها و خلاقیت های شرکت های دانش بنیان و فناور شریک شوند و بر ثروت خود اضافه نمایند.

4129/

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41464

به "بانک ها با شرکت های دانش بنیان شریک شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک ها با شرکت های دانش بنیان شریک شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید