انتشار دنیا کتاب نوروزی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شماره نوروزی مجله دنیا کتاب منتشر شد.

انتشار دنیا کتاب نوروزی

به گزارش خبرنگاران، این شماره با نامه ای از پراگ شروع می گردد: کوی بنفشه نوشته پرویز دوائی. پس از آن عقرب بازی و عقرب خواری در خانه محله سنگ سیاه شیراز حکایتی از شیراز قدیم نوشته سیروس پرهام آمده است.

در ادامه دو داستان کوتاه با عنوان های روزی که آقای پرسکات مُرد نوشتۀ سیلویا پلات با ترجمه پرتو شریعتمداری و میانجی ها نوشتهٔ هکتور هیومونرو (ساکی) با ترجمهٔ محمدعلی مختاری اردکانی درج شده است.

بخش نقد و آنالیز کتاب های این شماره با این مطالب همراه است: رمان های پلیسی و آوازه گری های ناسیونالیستی در ترکیه (1945-1928) از نادر انتخابی و خلیل ملکی در برخورد عقاید و آراء نوشته کاوه بیات که به آنالیز کتاب میعاد در دوزخ: زندگی سیاسی خلیل ملکی نوشته حمید شوکت پرداخته است. سه نوکتاب مطبوعاتی از سیّدفرید قاسمی، کانون: پدیده ای که تکرار نشد از مجید رُهبانی که به آنالیز کتاب یک شاخه در سیاهی جنگل...: کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، 1357-1344 علی میرزائی اختصاص دارد، مرور تاریخ انقلاب نوشته معصومه علی اکبری در نقد و آنالیز کتاب تاریخ یک انقلاب (گزیدهٔ مقالات، سخنرانی ها و مصاحبه های عزّت اللّه سحابی) به اهتمام امیر طیرانی، طبس پژوهی از حسین مسرت و نام دیگر ابوی از عنایت سمیعی در نقد مجموعه داستان حافظه پروانه ای از بهناز علی پور گسکری.

دانشنامه ویکی پِدیا: گنجینه ای برای انواع استفاده ها و سوءاستفاده ها نوشته عبدالحسین آذرنگ، روشن بنویسیم از رحمان افشاری، آخرین نامه های سیلویا پلات نوشته دن چیاسُن با ترجمه سعید پزشک، لوییز گلِک ترجمه پیغام شمس الدینی، از آتشِ دل: لوییز گلِک نوشته سهیلا صارمی و درهٔ چشمانِ بسته شعری از نینا کوسمان با ترجمه رُزا جمالی از دیگر مطالب این شماره از دنیا کتاب هستند.

هزار و یک داستان، معرفی کوتاه، تازه های بازار کتاب از فرّخ امیرفریار و درگذشتگان نیز در ادامه آمده است.

اسفندماه سال جاری دهمین سالروز درگذشت ایرج افشار (1304-1389) بود و به این مناسبت بخش ویژه ای در این شماره به گرامیداشت یاد او اختصاص داده شده که شامل این مطالب است: گلگشت ایران سخنرانی منتشرنشده ای از ایرج افشار به تلاش نادر مطلبی، سایهٔ مُستَدامِ ایرج افشار از فرّخ امیرفریار، افشارها و روزنامه داریا نوشته کاوه بیات، از خاقانی شَروانی تا تَقَوی تهرانی (ایوان مداین در آیینهٔ شعر فارسی) نوشتهٔ کامیار عابدی و دو سند تازه یاب از نرگس پدرام.

دنیا کتاب نوروزی با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی طلیعه خادمیان زیر نظر مجید رهبانی و فرخ امیرفریار در 110 صفحه با بهای 35 هزار تومان منتشر شده است.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52813

به "انتشار دنیا کتاب نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار دنیا کتاب نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید